Ana içeriğe atla

30 EKİM 2020 İZMİR DEPREMİ


Depremin olduğu saatlerde saçma sapan bir hedefi tutturmaya çalışıyordum. Eşim aradı, telefonu açmadım. İşim vardı. Sonra tekrar aradı. "Deprem, İzmir, 6,8" dedi. "Sizinkilerle görüştüm, iyiler" dedi. 6,8 den sonra elim ayağım tutmadı. Annem, kız kardeşim Salihli'de yaşıyor, Marttan beri sallanıp duruyorlardı zaten. Hemen aradım, iyilerdi çok şükür.

Depremin olduğu saatlerde annem evde, babam markette, kardeşim ve eşi iş yerlerinde, yeğenim okuldaydı. Başlarına bir şey gelseydi, nereye koşacaktık bilmem. İzmir'dekileri düşününce çok canım yanıyor.Bir taraftan boyutuna göre az binayı etkilediği için şükrediyorum. 6,8 i duyunca Kocaeli gibi oldu sandım. Neyse ki denizde olmuş deprem. 

Akşam haberlerde depremi önceden tahmin eden Ahmet Ercan'ı dinledim. İki ay içinde bu depremin devamı niteliğinde Germencik, Pamucak, Aydın, Turgutlu'yu etkileyecek 7 şiddetinde bir depremin daha olacağını söyledi. Salihli'yi saymadı diye avuttum kendimi. Turgutlu'da olan deprem Salihli'de olmaz mı?Ama elden bir şey gelmiyor işte. Deprem saniyelik bir olay, nereye kaçabilirsiniz ki? 

Deprem için yapılacak tek şey kurallara uygun binaların, kurallara uygun yerlerde yapılması. Üç beş kişi rant elde edecek, paraları istifleyecek diye bir sürü insanın yaşamı tehlikede.Rant elde edenler hadi rant elde ediyor da kalan yığınlar olarak neden ses çıkaramıyoruz? Bilmiyorum :( Korkarım bizim ülkemiz kurallar ülkesi olana kadar da böyle gelmiş, böyle gidecek. Japonya olmak için kaç kuşak gerekir? Şimdilik tek yapabildiğimiz ölmemek için dua etmek..

Ah güzel İzmir.. Üniversiteyi okuduğum, her yaz mutlaka uğradığım, emeklilikte yaşamayı planladığım şehir. Kendin ayrı güzel, içinde yaşayanlar ayrı güzel.. Acıyı "çocuklarımın üzerine güneş doğmadı" diye tarif edenlerin şehri. Çok geçmiş olsun güzel İzmir..


Yorumlar

  1. Deprem saniyelik ama kaçabilecek noktalar var.
    Misal koltuğun dibine çömelmek. Sağlam bir masa altına saklanmak. Yatak odasında yine yatağın kenarına sığınmak. Olabilecek bir yıkıntı anında buralarda olmak bir nebze bizi korur diyor uzmanlar.
    Rabbim beterinden korusun.
    Sizede geçmiş olsun. Yaşamamışsınız ama sevdikleriniz için korkmaniz yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saniyelik olaylar, soğukkanlı olmak kurtarabiliyor dediğiniz gibi. bu son olsun diyemiyoruz ama az hasarla atlatılsın bundan sonrakiler: (

      Sil
  2. Allah yardımcıları olsun önümüz kış evleri yıkılanlar ne yapacak nerede kalacak Devletimiz biran önce çözüme kavuşturur.

    YanıtlaSil
  3. Kış geliyor, bir sürü insan açıkta kaldı, kalacak.. Rabbim cümlesinin yardımcısı olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir o boyutu var, bir de anasız babasız kalan çocuklar, yavrusuz kalan ana babalar.. her şey çok zor :(

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. Binalarımıza güvenebilseydik böylesine korkmazdık. Nasıl değişecek bu durum bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Önemli ölçüde tedbirler alınmalı ve uygulanması da denetlenmeli doğal afetlerden korunmak için...Dualarımız İzmir ile. Çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlar pisi pisine ölüyor. umarım geçmiş olur :(

      Sil
  6. geçmiş olsuun. salihli çok severim yaa :) köftesi nefis bir keree :) merkezi çarşısı güzeli bir de civarda lidya diye bir otel var oraya gitmiştimdi. çok güzel özel okullar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salihli de en çok musluktan su içebilmeyi ve sart antik kentini seviyorum. kıymeti bilinmemiş "panteon" orası. ama salihlinin trafiği çok kötü, her yerden motorlular fırlıyor filan..

      Sil

Yorum Gönder