Ana içeriğe atla

KORONAYA YAKALANMAM HAKKINDA

Geçen cuma başladı her şey. Grip gibiydi. Boğazda yanma, burun akıntısı, halsizlik. Soğuk algınlığı sandım. Eve geldim, eşimle şakalaştım," kendimi karantinaya alayım istersen" dedim, "gerek yok" dedi.Soğuk aldım sanıyorum ya cumartesi uyudum, onun dışında yemek yaptım, yormadım kendimi. Pazar yine aynı. Pazar akşamı iş yerinden arkadaşım aradı, diğer şubelerde arkadaşların peş peşe pozitif çıktıklarını söyledi.Bunun üzerine  pazartesi test yaptırmaya karar verdim. 

Pazartesi sabahı müdürü arayıp test yaptıracağımı, işe gelemeyeceğimi bildirdim. Karşılığında temaslı mısın, niye test yaptırıyorsun gibi iğneleyici laflar duydum.Devlet hastanesinde sıra vardır, kalabalığa girmeyeyim diye eve yakın özel hastaneye gittim. 250 TL de para bayıldım. Testi yaptırdıktan sonra ne zaman çıkacağını sordum, 24-48 saat sonra cevabını alınca "eyvah" dedim, "iş yerinden yine sorun çıkacak." O hastaneye gittiğime öyle pişman oldum ki. Ama hasta olup olmadığımı düşünmüyorum da müdürü düşünüyorum. Nitekim kendisi bu konuda da sorun çıkardı. Niye oraya gittin, niye sormadın? Sonra 24 saat geçip test sonucu çıkmayınca ara çıkarsınlar sonucu falan filan. E-nabız'da pozitif sonucunu görünce rahatladım, manyak herife gönderdim hemen. Geçmiş olsun dedi sonunda. Diğer pozitif arkadaşlarla teması olanlara da test yaptırmayın işe gelin demiş kendisi. Sanki merdiven altı firmada çalışıyoruz. Hey Allah'ım...

Evet artık pozitif bir vakaydım. Maskemi hiç çıkarmamış, elimi sık sık kolonyalamıştım. Ancak artık şubeye sınırlı sayıda müşteri alınması uygulanması sona erdiğinden havasız yerde daha çok insanla temas etmiş, bir de saçma sapan, keyfi iş yüklenmesi nedeniyle dikkatimi hedef tutturmaya vermiştim. Nasıl vermeyeyim, hedef tutturmadan eve gitmesin personel deniyordu. Neyse  sonuçta pozitiftim.

Dahası eşim de pozitifti ve duyunca yıkıldı. Kalbimde, ciğerimde hasar kalacak mı falan filan. Eve hastalık getirdinler, etrafımızda niye kimse olmadı biz olduklar filan. Enerjimi emdi resmen Issız adaya düşsem yanıma alacağım üç şeyden birinin eşim  olmadığına karar verdim :))

Sonra filyasyon ekibi geldi. Resimdeki ilacı verip gittiler. İlk gün sabah 8, akşam 8 olarak, sonraki 5 gün sabah 3, akşam 3 içiliyor. Virüsün kendi kendini kopyalamasını engelliyormuş. Pıhtı atmasın diye ek ecoprin alıyoruz. D vitamini, C vitamini, meyveler, bol su, kekik çayı, bitki çayları atlatmaya çalışıyoruz. Korona tuhaf bir virüs; biraz başım ağrıyor, sonra sırtım, sonra boğazım, kuyruk sokumum.. Farklı farklı yerlere vuruyor. Tat ve koku duygum gitti, meğer ne kıymetlilermiş, saman yer gibiyim. 

Ekşi sözlükte Covid -19 başlığını okuyorum bilmem kim çok rahat geçiriyordu, 8. gün hastaneye kaldırıldı şeklindeki yazıları okuyup korkuyorum. Umarım ölmeden, kalıcı hasar kalmadan atlatabiliriz. Eşim hasta olmasaydı iyiydi. Siz siz olun biraz hasta hissetseniz bile aklınızda korona olsun, evde maskeyle gezin, kendinizi izole edin. Biz biraz da kayınvalidenin evini su basması, kombi sorunları gibi başka sıkıntılar hastalığa odaklanmamızı engelledi, yoksa bu kadar cahil davranmazdık.Neyse aslında dinlenmeye çok ihtiyacım vardı, krizi fırsata çevirip evde huzurlu vakit geçirmeye çalışayım bari. 


Yorumlar

  1. Çok geçmiş olsun.
    Umarım korktuklarınız başınıza gelmez.
    O eşler herşeyi çok bilir zaten. Laf söylemeye bayılıyorlar resmen. Sorsan ne yaptım ki ne dedim ki...
    Neyse bende doluyum bu konuda biraz. :))
    Tekrar geçmiş olsun.
    Bol bol dinlenin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sormayın, erkeklerin hastalığı da hiç çekilmiyor :) neyse biraz ağrısı geçti de sustu. biraz dinlenmeye ihtiyacım vardı, belki bu süreç iyi gelecek :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun bir an önce atlatırsınız inşallah. Çokta korkacak bir şey yok. Çevremde 70 civarı tanıdığım koronavirüs atlattı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyileşen çok var, bu umut veriyor. sonra bir haber görüyoruz "29 yaşında kalp krizinden öldü", moraller yerde.teşekkür ederim :)

      Sil

  3. Yaaa çok geçmişler olsun..Bizim şubede de güvenlik pozitif çıktı..evden çalışıyorum..5 gün sonra mecbur test yaptırıcam..250 tl muhabveti bizde de var..gecen hafta grip gibi olmuştum acile gittik anlattım derdimi memorial şişli..kan aldilar..igne yaptilar covit testi hepsi 46 tltuttu..şaşırdım hatta..tabii şu durumdan bağımsız..şimdide güvenlik +çıkınca yine gidicem aynı teste..şaka gibi dimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidin ya, bir an önce teşhiz edilip tedaviye başlanırsa ciğerlere inmez varsa da. 250 tl çok para. ama devlet hstanesinde de test yapmamaya çalışıyorlar :(

      Sil
  4. Geçmiş olsun.

    Kardeşim de sizin gibi bir süreç yaşadı.Grup,soğuk algınlığı diye düşünürken temasta olduğu birinin hasta çıkması üzerine test yaptırdı ve covid olduğu onaylandı.Eşi de öyle malesef :(

    Çok şükür ki duyduklarimiz gibi ağır seyretmiyor durumları.Grip olmuşlar gibi.

    Test için gece gitmiş hastaneye,bu yüzden sıra bekleme durumu çok olmamış.Bir de toplam 10 tane hap vermişler,10 tane de eşine.Sabah akşam birer tane alıyorlar. Şaşırdım buna biraz zira herkes siz gibi çok ilaç alındığından bahsediyordu.

    Çocuklardan çok korkuyorduk, onlar yetişkin nasılsa diye.Şükür ki onlarda bir gramcık bile sorun yok.Anne baba da ayaklandı8-10 gün içinde.Karantina süresini doldurmayı bekliyorlar şimdilik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmiş olsun. iyi olduklarına sevindim. şimdilik biz de iyiyiz. ayaktayız. umarım sonunda bir sürpriz olmaz:)

      Sil
    2. Olmaz inşallah.Tekrar geçmiş olsun

      Sil

  5. Birde şunu yazayım:):)geçen grip olup aksam acile gittim dedim ya..test aldilar..aradım gm yi dedim böyle böyle..sabah çalışabilirsin dediler ahshaaa o halde işe gittim..neyseki negatif çıkmıştı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya çok fenalar, insan canının hiç kıymeti yok. bizimki de temaslı arkadaşalara test yaptırmayın , gelin çalışın demiş. kendisinin başına gelse böyle mi davranacak merak ediyorum.

      Sil
  6. geçmiş olsun. merak etme, çok kişi sizin gibi yaa, eşin panik biri demekki neyse geçer onda da raatlar, ama müdürü bi dövmek lazım :) geçceeek yakındaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşimin babasının sağlığı çok bozuktu, şeker, kalp, diyaliz, bacak ampute filan.çok uğraşmışlardı. onun için eşim çok korkar hastalıktan. müdür tam dayaklık gerçekten :)

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun , umarım bir an önce hasarsız bir şekilde atlatırsınız..

    YanıtlaSil
  8. müdürümüz mobbing ustası. az önce aradı moralimi bozdu yine. kimbilir nereden kapmışım hastalığı? manyak, şubeye 50 kişiyi doldurdum demiyor da. tuhaf biri. neyse ki hiç bir müdür sonsuza kadar kalmıyor :)

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun hocam, son zamanlarda ben de çok tedirginim. Arkadaşlar sağ olsun bir kereliğine yurt yakınındaki marketlere gidelim dedik ve gittik. Bir sonraki gün bir baktık orada Corona'lılar varmış. Şu anlık bir semptom yok umarım da olmaz, bu tedirginlik bile bir daha dışarı çıkmamak için yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikkat etmekte fayda var. ben kendimi çok sorguluyorum, nerden kaptım diye? en iyisi yakalanmamak :)

      Sil
  10. Geçmiş olsun, müdürünüz evlere şenlikmiş:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sormayın, üç aydır birlikte çalışıyoruz, böylesini görmemiştim :)

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun. En kısa zamanda geçsin gitsin. Daha bugün eşime "Virüs alanlar niye deneyimlerinden bahsetmiyorlar" diyordum. Bilhassa Twitter için söylüyorum. Bana kalırsa deneyimi doğru şekilde, net olarak paylaşmak önemli bu konuda. Herkes farklı farklı atlatıyor. O yüzden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim. deneyim kişiden kişiye değişiyor ama. eşimle ben farklı rahatsızlıklar hissediyoruz.:)

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun.

    Bu koronaya yakalananlara da suçlu gibi bakılmasına bir anlam vermiyorum. Ne kadar dikkatli olursan ol, çalışma hayatında o risk hep var. Can'ın birlikte uçtuğu pilot olmuştu geçen ay, bulaşmaması mucize. Bilgiç'in sınıf arkadaşı olmuş bu hafta. Bizimkinin okul kırması işe yaradı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müdür arayıp nerelerde gezdin kim bilir bile dedi bana. risk var da insan kendini kötü hissediyor, nerede eksik davrandım diye. özellikle kayıp yaşayıp da bulaştıranları düşünemiyorum. çok ağır bir yük :( siz de ucundan kurtulmuşsunuz, umarım hep böyle şanslı olursunuz :))

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun umarım daha iyisinizdir. Nasıl insanlar ki bunlar lafını duymamak için pozitif olduğunuza sevinmişsiniz, böyle anlayışsız insanlar idareci olmasın kesinlikle, sanki şubeyi siz kurtaracaksınız.
    Kalem arkadaşlarım da pozitifti onlar içmedi bu ilaçları, sırt ağrısıyla hafif atlattılar.
    Tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Süreci çok kötü yönetti müdürümüz. Moral bozmakta üstüne yoktu sağolsun. İlaclarimiz bitti, umarım iyilesiriz:)

      Sil

Yorum Gönder