Ana içeriğe atla

THE HAUNTING-BLY MALİKANESİ (NETFLIX DİZİ)

Netflix'in uzun süredir önerilerde gösterdiği diziydi. Geçen hafta sonu grip olduğumu sanırken, uyumadığım zamanlarda izlemeye başlayıp bitirdim. Yalnız hastalıkta izlenmemesi gereken, bağışıklığı düşüren bir dizi bu.The Haunting-Bly Malikanesi gizem, korku temalı; Amerikan yapımı bir dizİ.Dokuz bölümden oluşuyor, her bölüm yaklaşık bir saat sürüyor.

Aslında konu tanıdık. Eski, devasa bir malikane..Anasını babasını kaybetmiş, büyük olanı erkek (Miles), küçük olanı kız (Flora)iki çocuğun amcaları şehirde avukatlık yapmakta ve öksüz kalmış yeğenlerine yatılı bir mürebbiye bakmaktadır. İngiltere'deki Bly Malikanesine Amerikalı Dani adlı neşeli bir mürebbiye bulur. Evde mürebbiye dışında bir aşçı, bir bahçivan ve bir kahya vardır.

Ürkütücü evdeki çocukların tuhaf davranışları vardır. Flora hayalete benzeyen garip bebekler yapmakadır. Miles ise zaman zaman  içine başka biri kaçmış gibi yetişkin davranışları sergilemektedir.Bir önceki mürebbiye ve erkek arkadaşı da bu evde ölmüştür. 

Olaylar geliştikçe evin ilk sahibi kız kardeşlerin ruhunun bu evde arafta kaldığı, yüzü olmayan bu hayaletlerin kendine yeni kurbanlar aradıkları anlaşılır. Dani ve çocuklar son anda hayalet olmaktan kurtulurlar ama yaşadıkları derin izler bırakır, maalesef Dani için acı sonlanır her şey. 

Dizideki mekanlar, hikayenin anlatılış tarzı özenliydi, tam İngiliz tarzı gibiydi. Pek çok Netflix dizisinde olduğu gibi bu dizide de eşcinsellik vardı. Konu klişe ve saçmaydı, sıkıldığım zamanlar çok oldu. Bir de üstüne hastaydım, bağışıklığımı kötü etkilemiş olabilir. Dengelemek için Emily In Paris izliyorum :)




Yorumlar


  1. Hımmm.bağışıklığı düşüruyosa yok olmaz:):)

    YanıtlaSil
  2. Bu hafta izlemeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye anlatış tarzı güzel ama çok vurucu bir konusu yok :(

      Sil
  3. ilki gibi yani fena değildi. the undoing oldukça heyecanlıııı :)

    YanıtlaSil
  4. Ben beğendim:) Niyeyse pek gerilmedim de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hikaye özenli bir şekilde çekilmişti, ama konu kasvetli ve saçmaydı :(

      Sil

Yorum Gönder