Ana içeriğe atla

KORONALI HAYAT


Siz bu satırları okurken ben çok uzaklarda olacağım... Yok ya nereye gideyim,  işlerin üstüme çığ olup geleceği mükemmel(!) işimde olacağım. Yüzyılda bir yaşanan salgındaki virüsü tecrübe etmiş biri olarak yaşadıklarımı yazmak istedim. 

Maske takmayan, salgını önemsemeyen Memnun Kaygısızlardan değildik biz. Eşimin saçını ben kesiyordum mesela. Yalnız çok yorulmuştum iş yerinde. Birikmiş işler vardı ve toparlayamıyordum, sürekli iş yağıyordu, tükenmişlik sendromu yaşıyordum ve dikkatim kendimi korumaktan uzaklaşmıştı. Bir de adet öncesi hafta hasta olurum ben, bağışıklığım düşüyor, aynı lohusalarda olduğu gibi, o zamana denk geldi. Virüs taşıyan o damlacığı ne zaman içime aldığımı, o anda hangi hatayı yaptığımı bilmek isterdim. Su içmek için maskemi mi indirmiştim mesela? Bilmek isterdim.

Hasta olmak kötü ama başkasının hastalığına neden olmak da berbat bir şey.. Onun için dikkat etmek gerek.  Ailemizi düşünmek zorundayız.

Hastaneye kaldırılmayan, entübe edilmeyen şanslı kişilerden biri olarak söylemek isterim ki bu basit bir grip değil. Atlatması uzun sürüyor. İlaçların ağır olduğunu, alınmaması gerektiğini söyleyenler var ama ilaçları almasaydım toparlayamazdım bence.Sıtma ilacını vermediler bize, tek ilaç aldık. İlaçları almadan önce iki tane kafam var gibi hissediyordum. Aldıktan sonra da sisli beyin dedikleri şeyi yaşadım. Müthiş bir halsizlik oluyor. Bulaşık makinesini boşaltıp iki saat dinleniyordum mesela. En basit işler bile çok ağır geliyor. Onun için sağlıkçıların 7 günlük dinlenme ile nasıl toplayacaklarını bilemiyorum. Çok üzülüyorum onlar için.

Garip ağrılara neden oluyor korona. Belimle başladı, kuyruk sokumum ağrıdı, bir süre normal oturamadım. Sonra başım, sinüslerim ağrıdı. Bir sabah kalktığımda sırtım-kürek kemiklerimin  tam arası -spor sonrası hamlarsınız ya öyle ağrıyordu. Bir de dizlerim aşağısı iki bacağım da gezdi. Hepsi aynı anda ağrımadı. Gezinip duran bir ağrıya neden oldu. 

Hastalığımın 6. gününde tat ve koku tamamen gitti. Koku duyusunun böyle önemi olduğunu bilmezdim. Ne yesek saman gibi. Bayat ekmekleri filan yiyorduk nasıl olsa anlaşılmıyor diye. Orta boya yakın kereviz, havuç, patates, iki koca diş sarımsak, taze soğan, süt, yumurta, zencefil vb vb bir ton şey ekleyip çorba yaptım, tadı ılık su gibi geliyordu :) Bir de reflüm var. Sucuk, sarımsak yesem midem mahvolur akşamına. Koku almayınca reflü de olmuyormuş insan, hiç rahatsız olmadım.

En kötüsü psikolojisi idi. Ya sabah uyanamazsam fikri. Geceler çok kasvetli geçiyordu onun için. Bir de telefonlarımız susmuyordu. Herkes bizi merak ediyordu, bu çok güzel ama keşke bilmem kim 35 yaşındaydı, koronadan  öldü gibi haberleri araya sıkıştırmasalardı iyi olacaktı. Bu bilgi işimize yaramadığı gibi endişemizi arttırmaktan başka bir işe yaramıyordu.

Korona zatürreye dönüşürse öldürücü olabiliyor. Bir de pıhtı atmasına neden olarak beyin kanaması, kalp krizi gibi rahatsızlıklara neden olup öldürebiliyormuş. Ne filyasyon ekibi, ne aile hekimimiz uyardı bizi. Doktor olan kardeşim evin için de sabah 15 dakika, akşam 15 dakika hafif tempolu yürüyüş yaparsak pıhtı riskini azaltacağımızı söyledi. Bunu yapıp bir de kan sulandırıcı aldık. Yani korona olursanız 24 saat yatmayın, hafif yürüyüşler yapın evde.

Karantinamız sona erdi. Tekrar test yapılmıyormuş. Hala öksürüğüm, halsizliğim sürüyor. Tekrar pozitif çıkarım diye test yaptırmıyorum.Pozitif çıksam karantina olmuyormuş sanırım, 10-14 günden sonra bulaştırılmıyormuşmuş. Müdürle uğraşacak halim yok. İş arkadaşlarım da çok bunalmış durumdalar, kim olursan ol gel, virüslü de olsa gel, diyecek durumdalar. Eşim bir hafta daha izin aldı, o istirahat edebilecek. Tat-koku duyusu gelmedi onun; benimki geldi. Bakalım halsizliğim ne kadar sürecek, başka sorunlar çıkacak mı ortaya? 


Yorumlar

  1. Çok geçmiş olsun, neyse ki atlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  2. Tekrar geçmiş olsun yahu..geçicek..oldukça dikkat etmişsin olacağı varmış olmuş öyle düşün..halsiz olarak işte çalışmak zordur bilirim..bol sıvı al ve iyi düşünmeye çalış..viruslüde olsan gel modundalar he.:):)hepsi aynı onlarin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sormayın. bugün öksürük tuttu şubede. müdür odasına çağırıp "neden öksürüyorsun, ilaçlarını mı almadın " diye sordu :)) iş arkadaşlarıma bir şey diyemiyorum, iş yükü kaldırılacak gibi değil, onlar da gitse ben de aynısını derim :)) çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :)

      Sil
  3. Tekrar çok geçmiş olsun.
    Çalışma hayatı işte bu sebeple cok zor. Insan tam iyi olamadan işe dönmek zorunda kalıyor.
    Rabbim beterinden korusun. Ama yinede zorlu bir süreç olmuş. Hastalık bu her hali zor oluyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atlattık sayılır, çok şükür. çok teşekkür ederim iyi dileklerin için :)

      Sil
  4. Çok geçmişler olsun.. tekrarlanmaması dileğiyle.. benim amcam da oldu korona, onu entübe ettiler, şimdi iyileşti taburcu oldu tabi , çok zor diyordu .. Allah kimseye yaşatmasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de geçmiş olsun. evde hafif atlattım da tavmayı atlatamadım. entübe edilseydim nasıl olurdum bilmem :)

      Sil
  5. Kardeşim sabah akşam 1'er hap alıyorlardı.Ne zaman tekrar test yapacaksınız dediğimde, doktorlar gerek olmadığını , bulastirici riski kalmadigini söyledi diyordu.Karantina süresi şart elbet.

    Bu bel ağrıları çok belirgin gibi.Yakinlarimdan cok kisi hasta su an ve hepsi bel agrisindan feci muzdarip

    Hafif diye bizde de biri çıkmış ilac almayan, tabi is yeri haliyle tekrar testi zorunlu kılıyor.Virüs yerli yerinde simdi bi karantina süreci daha yaşayacak. Ya mecburi tutmasaydi? Kendi kendimize doktorculuk yapmamalıyı demek ki.

    Bu arada kolaylıklar diliyorum işinizde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. ikinci test yapılıp da pozitif çıkılsa bile karantina olmuyormuş artık. kafasına göre ilaç almayanları da anlamıyorum. sonuçta başka bir tedavisi yok :)

      Sil
  6. Büyük geçmiş olsun. Kurtulacağız şu illetten az kaldı.

    YanıtlaSil
  7. Neyse ucuz atlatılmış. Hastalıktan çok işyeri stres yaratmış, yani beddua etmek istemiyorum ama layıkını bulsun müdürün :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de azıcık içimden geçirmiyor değilim :) arada gidip odasında öksürsem filan diye şeytan dürtüyor da tutuyorum kendimi. asansöre sürüntü bırakan çinliler gibi olmak istemem :)

      Sil
  8. Geçmiş olsun, en kısa sürede bu baş belası halden kurtuluruz, inşallah.

    YanıtlaSil
  9. sağlık bakanı en iyisi yakalanmamak demişti, gülmüştüm. doğru söylüyormuş :)

    YanıtlaSil
  10. ah yaa çok geçmiş olsuun.. müdür de ne anlayışsız ne vicdansız bir insanmış ay sinir oluyorum böylelerine.. neyse iyisiniz şükür çabucak da toparlanın inşallah. şeker hastalığı gibi bir rahatsızlığınız yoksa pekmez tüketin hepiniz olur mu akciğerler için özellikle çok faydalı ve içeriğinde bağışıklığa destek bir çok vitamin var özellikle keçiboynuzu pekmezi veya andız pekmezi. ben küçükken kaza atlatınca akciğerim hasar almıştı ve aylarca zatürre tarzı şeyler yaşamıştım çok faydasını gördüm pekmezin o yüzden tavsiye ediyorum. ay tekrardan geçmiş olsun çok çook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pekmezi nasıl tüketiyordunuz?

      Sil
    2. sabah akşam birer yemek kaşığı şeklinde aç karnına tüketiyordum, bir iki dakika dayanabilirseniz hemen su içmeyin ama içseniz de bir şey olmaz anneannem su içirmezdi hemen bir bildiği vardır diye düşündüm :)

      Sil
    3. Çok teşekkürler, başladım bile:))

      Sil
    4. hemencecik fayda sağlar inşallah tekrar geçmiş olsun :)

      Sil
  11. oh yaa hadi daha da iyi haberlerini bekliyoss :)

    YanıtlaSil
  12. Tekrar geçmiş olsun. Deep'in dediği gibi daha da iyi haberler bekliyoruz:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) hükümetimiz 10 günlük karantina sonrası iyilestiğime ikna etti beni:)

      Sil
  13. çok çok geçmiş olsun . acayip farklı bir döngü bu ya müdüründe yani içimden sövüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) benim müdürüm gibi tipler öyle çok ki :(

      Sil
  14. ÇOk çok geçmiş olsun. Benim bir arkadaşımında hep beli ağrıdı, daha doğrusu o belirti ile anladı hasta olduğunu. İyi şimdi şükür, sizin de iyi olduğunuza çok sevindim. Hem hasta olup hem ne yapacağınızı bilememek büyük sıkıntı. Çalışanlar için daha zor.Bilgiler için teşekkür, en azından yürümek falanla ilgili. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bel ağrısı normalden değişik, bir terslik olduğunu haber veriyor, uyanık olmak gerek. teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Geçmiş olsun. İyi haberlerinizi bekliyoruz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder