Ana içeriğe atla

THE QUEEN'S GAMBIT (NETFLIX DİZİ)


Korona ile mücadele ederken izlemek, okumaktan kolay geliyor. Bu diziyi twitterda Mahfi Eğilmez önerince izleyeyim dedim, çok da beğendim.

Hikayenin gerçek olmasını isterdim, ama kurgu olan  hikaye 1983 yılında yazılan bir kitaba dayanıyor. Sorunlu bir annesi olan Beth Harmon annesinin intihar ettiği araba kazasından sağ çıkıp muhafazakar bir eğitim veren bir yetimhaneye yerleştirilir. Silgileri temizlemek için alt kata gönderilen Beth burada ilk defa satrançla ve satranç oynayan hademe Shaibel ile karşılaşır, fark ettirmeden onu gözlemler. Daha sonra aynı iş için defalarca bodruma inen ve Shaibel'i izleyen Harmon,   oyunu tam olarak olmasa da kafasında oturtmuştur ve Shaibel'e oynamak istediğini söyler. Shaibel önce kabul etmez ama şans verdiğinde Beth Harmon'un dehasını fark edecek ve ona satrancı öğretecek, satrançla ilgili kitaplar verecektir.Artık Beth yetimhanede verilen sakinleştirici hapların da etkisiyle kafasında satranç oynamakta ve oldukça iyiye gitmektedir. 

Sonrasında evlat edinilen ve Bay Shaibel'e yazıp borç istediği 5 dolarla ilk satranç turnuvasına katılan ve kazanan Beth Harmon'un bundan sonraki hayatı , kafa dengi üvey annesi ile birlikte eyaletler, ülkeler arasında satranç turnuvalarında, satranç kitapları arasında geçecektir.

Satranç konusunda isim yapmış pek çok kişiyi alt eden hırslı Beth Harmon'un amacı daha önce iki kez yenildiği Rus Borgov'u yenmektir. Beth Harmon'a verilen satranç dehasının yanında alkole, uyuşturucuya ve sakinleştiriciye olan zaafı da dizinin konusunu oluşturur. Deha ile bağımlılık arasındaki kıldan ince çizgide yürüyen Beth Harmon hayatın karşısına çıkardığı iyi insanların yardımıyla dağılmaktan kurtulur ve amacına ulaşır.

İnsanda satranç oynama isteği uyandıran dizinin oyuncusu çok güzeldi bana göre, izlemeye doyamadım. Erkeklerin dünyasında güçlü kadın olması, rekabet, satranç teknikleri diziyi çekici yapan diğer detaylardı.Ortaokul ve lisedeyken okulumuzdaki satranç odasını hatırlattı bana. Genelde erkekler gider ve ciddi bir surat ifadesiyle satranç oynamaya çalışırlardı. Keşke okullarda izletilse de satranç hevesi sarsa herkesi. Çukur'dan iyidir. 

Dizide Moskova'da sokaklarda satranç oynayan insanlar vardı doğru mu ki? 








Yorumlar

  1. Diziyi ben de izlemek istiyordum ama bu aralar taşınma telaşımız var. Daha önce sanırım deep de bahsetmişti. Konusu ilgimi çekti. En kısa zamanda izleyeceğim. Rusların santranç oyununa ilgisi fazla, muhtemelen biz tavla oynadığımız kadar onlar santranç oynuyorlardır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurt dışı işi belli oldu mu? güzel bir dizi izleyin mutlaka. rusların satranç tutkusu çok değişikmiş, sokaklar satranç oynayanlarla dolu :)

      Sil
  2. Baktım geçen hafta güzel diziydi finalde rus rakibini mağlup etti.

    YanıtlaSil
  3. Ahahaaaaa:):)Ankara postasına teşekkürler eder..listemde ilk sırada olduğunu beyan etmek isterim:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu dizi çok sevidi. deeptone, handan, ankara postası hepsinde okumuştum :)

      Sil
  4. bu kızın yeni dizisi the miniaturist de fena diyil, gizem dizisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ona da bakayım, kızın tarzına, tipine bayıldım :)

      Sil
  5. Bunu geçen gün duydum ben de . Seyrettiğim dizi bitince düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Evet o kısım doğruymuş, eksi bilmem kaç derecelerde bile sokakta satranç oynuyorlarmış.

    Satranç hiç benim oyunum değil,kafam böyle oyunlara hiç basmıyor. Ama dizi harikaydı :)

    Nasılsınız bu arada, umarım bu hastalık çok zorlamıyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazını okumuştum :)) entübe olmayan şanslı kesime girebildik. hafif ağrılar kaldı, umarım iyileşmişizdir :)

      Sil
  7. undoing netflix değil hbo dizisi, netteki sitelerde var, çok heycanlıııı :)

    YanıtlaSil
  8. merak ediyordum bu diziyi. Detaylı anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle merhaba:) Bu bana önerilen bir diziydi uzun zamandır içeriği hakkında araştırmak istiyordum yazınızı görünce hemen okudum,detaylı anlatımınız için teşekkür ediyorum güzel bir yazı olmuş. Dizi de meraklandırdı.

    YanıtlaSil
  10. Biz Netflix'i kapattık ama yanlış mı yaptık sanki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. netflix deki her şey güzel değil ama çok güzel yapımlar da var. bir de kaldığın yerden devam etme özelliği güzel, ister 10 dakika, ister yarım saat izle. ben seviyorum netflixi :)

      Sil

Yorum Gönder