Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #58

 

58. haftanın konusunu Andromeda önermiş : 

'' Hangi mevsimin insanısınız, neden? ''

Klişe olacak ama her mevsim ayrı güzel. Bir mevsimi yaşarken sonlarına doğru diğer mevsimi özler, bir an önce gelmesini iple çekerim. Sık sık Orta Kuşak'ta yaşadığım, dört mevsimi yaşayabildiğim için şanslı olduğumu düşünürüm. Bu nedenle mevsimler arasında seçim yapmakta zorlanırım. 

İlkbahar doğum gibidir. Her yer kıpır kıpır. Ağaçlar uyanır, karıncalar uyanır, kaplumbağalar uyanır. Ağaçlar çiçek açar, yapraklanır. Bu dönem yeşil daha canlıdır. Hava ne sıcak, ne soğuktur. Bedenim tuhaf bir şekilde sabahları erken uyanmaya başlar,. İlkbahar harekettir, enerjidir.

Sonra yaz gelir. Fazlalıklar atılır. İncecik giysiler, uzun süren günler, çeşit çeşit meyveler. Dışarıda daha uzun vakit geçirme şansı. Güneş, kum, deniz, tatil. Aileyle bir araya gelme. Yaz gençlik gibidir. 

Sonbahar yetişkinlik gibidir. Okul, yiyecek-yakacak hazırlanma gibi sorumluluklar bir tarafta, kızaran sararan yaprakların muhteşem güzelliği, çıtırtısı diğer tarafta. 

Sonrası yaşlılık, ölüm  gibi olan kış. Yazın yorulduğum için kışı da beklerim. Uzun geceler, evde geçirilen zamanları uzaması, içe dönüş, bembeyaz kar. Dışarıya çıkınca karın serinliğinin yüzüme çarpması. Mükemmel..

Tüm mevsimleri sevsem de favorim ilkbahar. Hareketli, enerjik, renkli. Oysa kişilik  olarak kışım ben. İçe dönük, sessiz, evde, kendi kendimle zaman geçirmeyi seven, yavaşlığı, sessizliği seven. Biraz sıkıcı olsa da napalım kışım ben. İlkbahar olmak isteyen kışım işte :)


Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkbahar olmak isteyen kış:) Benim yazıma yaptığınız yorumdan hareketle, yoksa siz de benim gibi karmaşık mısınız?:))

      Diğer taraftan yazınız sohbetin en beğendiğim yazılardan biri oldu. Tebrik ederim. İlkbahar'ı doğuma, yazı gençliğe, sonbaharı yetişkinliğe ve kışı ölüme benzetmeniz muhteşem. Hatta bu mevsimleri insanın yaşına göre de sınıflayabiliriz belki;
      0-20 - Doğum ve Çocukluk / İlkbahar
      21-40 Gençlik / Yaz
      41-60 Yetişkin Dönem/ Sonbahar
      61-? Yaşlılık ve Ölüm / Kış

      Sil
    2. Ben yaş aralığımı erken terk edip sonbahara geçmişim o zaman Mr. Kaplan. Ne diyelim hayat utansın :)))) Yaz benim için fazla sıcak ve kalabalık artık sanırım. Sonbaharın serinliği ve sakinliği daha cazip :) Yukarıdaki bağlamda bakarsak bence siz kesinlikle kış değilsiniz :)

      Sil
    3. karmaşık mıyım bilmem de kafam karışık sanırım. ölüm deyince kötü geliyor ama kışın da bir güzelliği var, belki ölümün de bir güzelliği vardır :) güzel sözleriniz için de teşekkürler :))

      Sil
    4. Ölümden hiç korkmadım, ne var ki korkacak? Kimse dünyaya kazık çakmak için gelmedi. Binlerce, yüzbinlerce, milyonlarca yıl boyunca yaşadılar ve gittiler. Üstelik hiçbir şey almadan yanlarına:) Bu yüzde kışın olumsuz bir yanı olmuyor üzerimde.
      Manxcat'a cevap:
      Fiziksel yaşın ne önemi var. Hissettiğim yaşa göre elbette ki ilkbaharım:)))

      Sil
    5. ben de korkmadığımı sanıyorum. sonra hastalanıp öleceğimi düşündüğümde korktuğumu fark ediyorum. yok olmak istemiyorum :)

      Sil
  2. Mevsimler ve ağaçların döngüsü ile insan yaşamı ilişkilendirilmesi vardır hep.Ölüm ve hayat denklemi anlatılırken bilhassa kullanılır.Bu yüzden önceleri ürkütücü gelirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havalar, mevsimler hep etkilemiş insanları. şiirlerde, şarkılarda ne çok var :)

      Sil
  3. Enerjik bir yazı olmuş kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
  4. Klişe değil gerçek her mevsim güzel bende geçen mevsimi özlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de mevsimleri yaşamaktan yorulduğumdan bir sonrakini özlüyorum :)

      Sil
  5. Hayatımızla mevsimleri eşleştirmeniz güzel olmuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  6. hihi neşelendim vallaaaa ilkbahar olmak isteyen kış çok tatlıydıı, mevsimlerin özellikleri deee düşünmediğim şeyleri öğrendiim, insan yaşamı gibi doğru yaaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder