Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #62

                                                                                                                                         

Bu haftanın konusu Andromeda'dan  gelmiş :

Eurovision Şarkı Yarışmasına Yeniden Katılsak Kimi Göndermek İsterdiniz? 


Bir dönem İç Anadolu'da küçük bir ilçede yaşamıştık. Evimizin tam karşısında belediyenin bir parkı vardı. Bir tarafı çocuk parkı, yetişkinlerin vakit geçirdiği diğer tarafı ise yeşillik, fıskıyeli havuzlar,plastik sandalyeler.. Biz çocuklar gazoz içmeye bayılırdık bu parkta, büyüklere alkol satışı da olurdu. Zaman zaman canlı müzik, kalan zamanlarda banttan müzik yayını yapılırdı.   Fiyatlar uygundu, herkes ulaşabilir, uzun yaz gecelerinin tadını çıkarırdı.

Bu  tarz yerler o zamanlar hemen her şehirde vardı. Sonra televizyonlarda show programları, hafta sonu eğlenceleri.. Ve tabii yılda bir yapılan Eurovizyon ..

O zaman daha "relax " insanlar mıydık? Bana öyle geliyor. Müzik insanı rahatltıyor, sakinleştiriyor, umut ve enerji veriyor. Müzik, ya da bu tarz yerler, bu tür programlar ortadan kalkınca daha ciddi, asık suratlı bir toplum olduk bence. Onun için Eurovizyon da geri gelmeli, bu tür yerler de.İnsanların gevşeyemediği için şiddete daha çok eğilim gösterdiğini düşünüyorum. Birbirimizi boğazlayacak gibiyiz, saatli bomba gibi dolanan çok insan var. 

Puanlama nedeniyle yarışmadan çekildiğimiz söyleniyor. Tüm dünya bize karşı söyleminden sıkıldım sanırım, yeni şeyler duymak istiyorum. Puan verseler de vermeseler de sonuçta elimizde güzel şarkılar kalıyor, kaç puan aldıklarını hatırlamıyoruz ama şarkıları hatırlıyoruz. Hem birlik beraberlik ruhu yaratıyor bu yarışma, onun için mutlaka yeniden orada olmalıyız. 

Asıl soru kimi bu yarışmaya gödereceğimizdi. Cem Karaca'nın hem etnik tınılar, hem evrensel tınılar taşıyan şarkılar söylemesi, sevimli tipi, mimikleri nedeniyle Cem Karaca'yı gönderirdim diye  düşündüm. Yenilerden kimseyi bulamadım. Önemli olan yarışmaya katılmak derler zaten :))

Yorumlar

  1. Ne günlerdi ailecek ekranını karşısına geçip hangi ülke kaç puan vermiş diye sonuna kadar izlerdik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük heyecanlardan, hayata renk katan detaylardandı.

      Sil
  2. Tüm dünya bize karşı söyleminden sıkıldım sözünüze aynen katılıyorum. Dönüp kendimize bakalım, her zaman biz en iyisini yaparız, dünya bizi anlamıyor, kıymetimizi bilmiyor tarzı düşüncelerin tamamı hastalıklı. Dünyayı sarsacak hangi müziği yaptık, hangi icadımız var, örnek alınacak ne işler yaptık? Geçmişimizle övünüp şimdiki zamanımızda yapamadıklarımızla başkalarını suçlayarak mazeret aramaktan gerçekten sıkıldım bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm dünya sabah uyanıp akşama kadar bize komplo kuruyorlar sanki, oysa gündem bile değiliz. gerçekten hastalıklı bir düşünce ve üretkenliği engelliyor.

      Sil
  3. Puan verseler de vermeseler de sonuçta elimizde güzel şarkılar kalıyor, kaç puan aldıklarını hatırlamıyoruz ama şarkıları hatırlıyoruz.“ ne kadar da doğru ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle son yıllarda çok iyi şarkılar çıktı, eskimeyen, sık sık dinliyorum :)

      Sil
    2. ve iyi şarkıların hakkı yendi. en sonyapılan yarışmada birincinin şarkısı çok iyi değil mesela. ikinci makedonya olmuştu onun şarkısı daha iyi. Tamara Todevska- Proud

      Sil
    3. proud u duymamıştım, hemen bakıyorum :)

      Sil
  4. son yıllarda çok iyi dereceler aldık, demek ki puanlama o kadar da adaletsiz değil. hem dünyanın bir parçası olmak varken içe kapanmak niye?yenilerden de vardır belki de ben hatırlayamadım.

    YanıtlaSil
  5. ay ilk paragrafın nefis hep böyle anılarından yazsanaaa :) cem karacaa evet yaaa resimdeki gözyaşları şarkısına bayılırıım hep dinleriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimdeki gözyaşlarına bayılırım. hatırladıkça yazarım anılarımı da:))

      Sil
  6. Çok güzel bir konu seçilmiş bu hafta Ağaç Ev için. Cem Karaca da harika bir tercih. Selamlar :))

    YanıtlaSil
  7. Ağaç Ev Sohbetleri tüm hızıyla devam ediyor.

    Eurovision'a gönderilecek birini ben de bulamadım yeni dönemden.

    YanıtlaSil
  8. Relax olma konusunda sanırım öyleydik.Şimdilerde hep bir asabiyet hep bir sinir harbi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saldırganlık da çok arttı, manyağın birine denk gelirim diye korkuyorum :)

      Sil
  9. Haklısın, bir zamanlar daha sakin, daha anlayışlı, daha nazikti insanlar ve daha bir sürü şey. Hangi noktada bu hale geldik bilmiyorum. Hastalıklı herkesin zihni.
    Cem Karaca iyi fikirmiş, güzel olabilirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanat, mahalle arası parklarla, zaman zaman zevksiz müziklerle de olsa iyileştiriyordu:)

      Sil

Yorum Gönder