Ana içeriğe atla

EVDE EL KREMİ YAPIMI

 


Havalar soğumaya başladı. Ellerim "krem, krem,krem" diye çığlıklar atıyor. Uzun zamandır evde yemek dışında bir şeyler denemediğimi fark ettim ve el kremi yapmak istedim.Tarif içok sevdiğim atıksız ev sitesinden öğrendim.Üç malzemeli bir krem bu:

-1 yemek kaşığı bal mumu

-4 yemek kaşığı zeytinyağı

-20 damla kokulu yağ(ben yasemin yağı kullandım)

Minimlizmle ilgileniyorsanız sıfır atıkla, sıfır atıkla ilgileniyorsanız da strech filme alternatif balmumu kumaşla tanışmanız kaçınılmaz. Ben de bal mumu kumaş yapmak için bal mumu almıştım, ama bal mumu kumaş deneyimim hüsran oldu, ucube gibi şeyler çıktı ortaya .Bal mumum elimde kalmıştı, kullanmış oldum. Tarifte zorlayıcı malzeme bal mumu  olabilir. 

Kaynayan su olu bir kabın içinde cam kasede bal mumu ve zeytinyağını benmari usulü, bal mumu eriyene kadar karıştırıyoruz. Burada bal mumunu rendelersek daha hızlı sonuç alırız.(Ben bütün koydum, erimesi uzun sürdü.) Bal mumu eriyince 20 damla kokulu yağı ekliyoruz, karıştırıp , kremi kullanacağımız kaba alıyoruz. Bitti, gitti..

Evde bir şeyler denemeyi seviyorum. El kremi yapmanın bu kadar kolay olduğunu düşünmemiştim. Bakalım kullanırken memnun kalacak mıyım?



kaynayan su dolu bir kabın içine başka kap koyup zeytinyağı ve bal mumunu eritiyoruz













Yorumlar

  1. Harikaaa. Bir öneri de benden. Ayva çekirdeklerini suya koy beklet, jellesip güzel krem oluyor.🎈🎈

    YanıtlaSil
  2. teşekkürleer kimyacı oldun seeen :)

    YanıtlaSil
  3. Denedikten sonra sonucu yazar mısınız? Ben de denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii:)) bal mumu bir yemek kaşığı olması gerekirken fazla koydum sanırım. Biraz katı olmuş. Onun dışında minik bir miktarı ile yumuşacık oldu, yumuşaklık hissi de uzun sürüyor.

      Sil
  4. Mis gibi el kremi. Bal mumunun hissini de donmuş görüntüsünü de çok seviyorum. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Evde birşeyler denemeyi seviyorum. Bunu deneyeceğim.Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  6. Selam:):)şeyyy bi türlü izleme şeysisini bulamadımda nası takip edicem seni acep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarda tosbağa günlüğüm başlığının sağında üç çizgi var, oraya basınca izle butonu çıkıyor:)

      Sil
    2. Temam..bide o kremde kalp mi var:):)

      Sil
    3. Çatal bir bıçakla bölmeye çalışırken ağız göz oldu sanki:)

      Sil
  7. Ben de daha önce balmumuyla krem yapmıştım. Ne yağı koyduğumu hatırlamıyorum ama pek beğenmemiştim. Balmumu ciltte emilen bir şey değil o yüzden sevmemiştim kremin verdiği hissi. Sonra vücudumu nemlendirmek için sadece hindistancevizi yağı kullanmaya başladım pek de iyi olduuu :) Ama en iyisi cildi kurutan alışkanlıkları bırakmak tabii...

    YanıtlaSil
  8. Harika bende deneyeceğim krem yapımını

    YanıtlaSil
  9. Evde yapılan doğal şeylere bayılıyoruum ^^ Teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederiim. aile akrabalarım izmirde ebeet. herkes iyi. bornova ve bayraklıda evler yıkılmış. seferihisar da tsunami olmuş. bizim bölge yani hayat güzelyalı bişey yok evler sağlam zemin sağlam. çoğunluk dışardaymış. yavaş yavaş evlere giriyolar. artçılar düşük dereceli imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fena ya, böyle uzaktan kötü olduk biz.cok çok geçmiş olsun.

      Sil
  11. Selamlar, balmumumdan yaptığınız el kremi ilgimi çekti. Finalin görünümünü sevdim. Etkisi de iyi olur inşallah. Evde hali hazırda papatya yağı var, o da güzel kokuyor.
    İyi haftasonları diliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balmumunu az kalsın ymaknlazim, benim ki çok oldu. Papatyaya da bayılırım:)

      Sil
  12. ilk paragraf yaşamımı açıklıyor benimde bal mumu denemem başarısızlıkla sonuçlandı.bende hindistan ceviz i yağından el kremi yapmıştım ama yazın eriyor bal mumu daha mantıklııııı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman ben çok bal mumu koymuşum, sürülmüyor, dikkat etmek gerek :))

      Sil

Yorum Gönder