Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #59


Ağaç Ev Sohbetleri devam ediyor :) Bu haftanın konusunu, geçen hafta olduğu gibi Andromeda önermiş :

                   "Bir şarkı olsaydınız hangi şarkı olurdunuz?"

Ailemin evinden ilk ayrıldığımda on sekiz yaşındaydım; iş,evlilik derken  bir daha da dönemedim zaten. İlk senem zor geçmişti. Kendimi sudan çıkmış balık gibi hissetmiştim. Dünyaya hazır değildim sanki. Ezginin Günlüğü'nün Gemi şarkısını ilk üniversite yılımda dinlemiş ve kendimi oradaki gemi özdeşleştirmiştim.


O zamandan bu zamana tam tamına 20 yıl geçti. Ama hala kendimi o gemi gibi hissediyorum.Sulara atıldığım yerden devam ediyorum. Hayatı biraz acımasız buluyorum.  Bazen baş edemiyorum bu acımasızlıkla. Düşlediğim yerden çok uzak olsam da dönüşüm yok. Nihayetinde her gemi biraz deniz :))


GEMİ (HÜSNÜ ARKAN)

Ah, küçücük gemi, sulara attın şimdi kendini, delisin
Ah, yakarlar seni, dönmezsin bir daha geri, delisin
Ah, peşimde rüzgâr, ne yağmurlar dost ne bir kıyı var, deliyim
Ah, düşlerim kaldı, yalnızım, düşlerim kaldı, deliyim

Kime sorsam dönüşüm yok, nereye gitsem mavi
Yelkenimde deli rüzgâr, her yanım tuz, deliyim

Ah, yaralı kalbin, yanıp gidecek yaralı kalbin, delisin
Ah, küçücük gemi, dönmezsin bir daha geri, delisin
Ah, deniz olayım, tuzumu rüzgârda savurayım, deliyim
Ah, ne yelken ne yel, köpüklerde kaybolayım, deliyim

Kime sorsam dönüşüm yok, her gemi biraz deniz
Her yanım mavi, her yanım yel, her yanım tuz, deliyim

Yorumlar

  1. Ezginin Günlüğü hep özel olmuştur.Dinliyorum şu an.Ne güzel geldi sabah sabah.

    YanıtlaSil
  2. Kendi adıma Türkçe bir şarkı aramıştım o kadar, bütünleştiğim birini bulamadım. Hani aristokrat bir aileden geliyorum desem, anlaşılır bir sebebi olacak, varoşlardan çıktım geldim. Zaman zaman tepkisel mi bu diye düşündüğüm oluyor. Ezginin Günlüğü şarkılarını beğenerek dinlediğim bir gruptu ama beni nasıl oldu da o kadar etkilemedi, bilemiyorum. Belki özel olarak üzerine eğilmedim. Gemi şarkısını ilk kez duydum, muhtemelen dikkatimden kaçmış olmalı. Parçanın ezgisi dikkatimi çekti önce. Dedim ki, bu ezgi bizim oraları, (suyun öte tarafı) çağrıştırıyor. Daha sonra bestecisi ve söz yazarının kim olduğuna baktım. Hüsnü Arkan, hiç duymamıştım, utanç verici bir durum benim için. Araştırmama devam ettikçe, onu tanımadığım için utancım arttı. Benim gibi, İzmirliymiş üstelik! İzmir'in sonradan doğudan göç edenlerini saymazsak neredeyse tamamı batıdan göçen insanlar. O zaman ezgiler ve sözler yerine oturdu. Hayatını okudum, Arkan'ın, ayrıca yazar olduğunu öğrendim. Çok güzel bir röportajını okudum. "https://artigercek.com/haberler/12-eylul-de-en-azindan-iddianameyi-zamaninda-hazirliyorlardi"
    Beni utandırdınız, Tosbağa Günlüğüm...
    Seçiminiz çok anlamlı, tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftasonu eşimle 80lerin -90 ların şarkılarını dinlemiş, ,iki-üç dize ile dünyanın derdini , neşesini zarif bir biçimde nasıl anlatabildiklerine inanamadığımızdan konuşmuştuk. çok yetenekli söz yazarlarımız, müzisyenlerimiz varmış. sizin de türkçe şarkınız vardır da hatırlayamamışsınızdır.
      ezginin günlüğünün bütün şarkılarını ben de bilmiyorum. hatta hüsnü arkan'ın izmirli olduğunu ve yazar olduğunu da sizden öğrendim.:))röportaj da gerçekten iyiymiş, bu röportajda da duymadığım şarkılar var, onları da dinleyeceğim. belki mübadele için yazılmış gemi şarkısı, benim için çocukluğumdan kopuşu anlatıyor. güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)))

      Sil
  3. Anlamlı ve bir o kadar hüzün dolu.

    YanıtlaSil
  4. Şarkıyı ilk kez dinledim ama anlatımla ilk izlenimim çok güzel oldu ellerine sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  5. Melodisi, sözleri hüzün dolu. Güçlü birisin demek ki. Sana da bana hissettirdiklerini hissettirse bu şarkıyı seçmezdin çünkü ben güçlüden ziyade duygusal biriyim ve böyle tınılarda hemen modum düşer :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle bir şarkıyı geç keşfetmeme üzüldüm ama sizin düşüncelerinizle keşfettiğine sevindim 🙂

    YanıtlaSil
  7. evet ya, çok severim bu şarkıyı :)

    YanıtlaSil
  8. güzel bişiyle özdeşleşmişsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "gezen" bir şeyle özdeşleşmişim en azından :)

      Sil
  9. heeey yedi aydır evdeyim çalışmıyorum. benim işlerim tercümanlık ve ingilizce dersleri. ders vermiyorum, çeviri de sözlü çeviri yapmıyorum, bazen evde yazılı çeviri yapıyorum, keyfime göre, yani tatilde gibiyim, gündüz çeviri, ev işi, yemek, alışveriş filan yani biraz da parkta yürüyüş. akşam blog bakıyom, sonra da dizi veya film, genelde 22 ila 2 arası dizi veya film izliyorum, haftada en az iki dizi bitiyo, veya 10 film filan, haftasonu ise sürekli izliyorum dizi veya film. gündüzleri zaman olunca da kitap okuyorum, genelde haftada iki kitap. yalnız yaşamanın faydaları bunnaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar evde de olsan süper performans. Ben yapamazdim herhalde:)

      Sil
  10. ne güzel bir şarkı seçmişsin anlattıkların da çok içten çok erken yaşta ayrılmışsın evinden zor olmalı tabi her şey ama atlatmışsın o yılları şarkı hoş bir hatıra olmalı artık :) ben de bu şarkıyı çok severim ve dinlerken bazen gözlerim dolar :)

    YanıtlaSil
  11. Ya:( ben de gurbet görmüş biri olarak dinledim bu şarkıyı, ilk defa sizin sayenizde, duygulandım ve merak ettim, simdi geminiz hangi sularda hangi limanda, hayatın neresindesiniz...

    YanıtlaSil

  12. Ne güzel bir şarkı. Gurbet zor. Şarkılarsa duygulara tercüman. Yüreğine sağlık 😊🌺🤚

    YanıtlaSil

Yorum Gönder