Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ # 61




Ağaç Ev Sohbetleri'nde bu hafta "Fütüristik Fikirleri" tartışacakmışız. Fikir babası Despot Hayrat, derleyip toplayansa sevgili Deep Tone..

                                          Fütüristik Fikirler 

Fütüristik fikirler deyince geleceğe dönük fikirler, geleceği tahmin eden fikirlerden söz ediliyormuş. İşte nano teknolojik üşütmeyen kumaşlar ya da robottan evcil hayvanlar, ya da insanlara nakledilebilen yapay organlar. Her ne kadar geçmiş dönemin fütüristik fikirlerinden olan internet, cep telefonu, navigasyon gibi aletleri hayatın içinde severek kullansam da bundan daha fazla  fütüristik olmak bana biraz ağır, sıkıcı, yapay geliyor. Bir hap içerek karnımın doymasını istemiyorum.

Çok güzel bir gezegenimiz var. Kıymeti bilemediğimiz, yerine yenisini koyamayacağımız. Ben gelecekte Dünya'nın eşsizliğinin farkına varılacağını ve bu güzellikleri, kaybedilenleri geri getirmek için  icatlar yapılacağını düşünüyorum. Uzaylı dostlarımız gelecek ve "hey dostum, ne güzel gezegen bu! ve fakat ormanlar 100 ışık yılı önce gözlemlediğimizden daha az. haydi işbirliği ile ağaçları tekrar çıkartmanın yolunu bulalım" diyecek. Ama bulunan yollar tavukları büyüten hormonlu yollar gibi olmayacak, usul usul, akışa saygılı olacak.

Dünyanı dengesini bulması dışında kendi kendini süren araba(dört gözle beklediğim icat),kırışmayan doğal pamuk kumaşlar, ışınlanma (istemediğin kişinin yanına ışınlanmasını engelleme özelliği ile birlikte) hayal ettiğim diğer fütüristik şeyler. Eski kafalı olmalıyım. Aklıma başka bir şeyler gelmedi . :)

Yorumlar

  1. Ben de senin gibi düşünüyorum. Dünyanın gidişatına birilerinin el atması lazım, uzaylılar ne zaman gelir acaba! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi kalpli uzaylılar gelsinler, çekip çıkarsınlar bizi bu hayattan :)

      Sil
  2. Insanlığı iyileştirebilsek keşke...
    Yoksa gerisi zaten insan işi olur elbet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şeyi bozan insan, insan faktörü düzelirse çok şey düzelir :(

      Sil
  3. Teknolojinin gelişimini ürkütücü buluyorum ben. Doğanın mevcut düzenini bozmaya çalışan,sınır tanımayan yaklaşımların tüm evren için faydadan ziyade zarar getireceğini düşünüyorum,kaldı ki şu çağda başımıza gelenler ortada.Atom bombası yapanların yaptıkları da bilim adı altındaydı, gördük o bilimin nelere yol açtığını. Bir sınırı bir ölçütü olmalı. Doğmamış ceninin göz renginden tut birçok yapısı ile sipariş üzerine oynanmamalı mesela.. İnsan kendini Tanrı yerine koymamalı. Dünyanın kaynaklarını uygun kullanmak, dünyada yaşamı devamlı ve sürekli kılmaya çabalamak varken Marsa gidip ev yapıp orada oturma fikrine baş sallıyorum sadece cık cık yaparak. Hoş Dünyaya bu yapılanları görünce Mars da nasibini fazlasıyla alır demekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teknoloji geliştikçe makinalaşma artıyor, bizim yaptığımız gereken çoğu işi robotlar daha kısa sürede yapıyor. bu durumda zamanın bize kalması gerekiyor ama zaman yetmiyor, herkes koşturup duruyor. bunu anlamıyorum. uzaklar yakın olsa da, sevdiklerimiz telefon kadar yakın olsa da daha mutlu değiliz. ters giden bir şeyler var yani. sipariş insan yapma fikri de çok ürkütücü. bilemiyorum nasıl olacak :(

      Sil
  4. Teknolojinin sürekli gelişmesi günümüzde işsizliğe neden oluyor. İnsan gücü yerine gelen robotlar işi hızlandırıyor ama işsizliğe neden oluyor. Böyle kalsın teknoloji

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. robotlardan değil o açgözlü patronlardan bence. makinalaştıkça işler kolaylaşıyor. sekiz saat bir kişiyi çaıştırmak yerine dörder saat iki kişi çalışsa, hem kendimize zaman kalır, hem de işsizlik olmaz. tabii o zaman patronlar, kabzımallar filan bmw'ye binemez:)

      Sil
  5. Ben de eski kafalıyım sanırım. Ya da sadece içinde bulundugum şartlar ve koşulları değerlendirmeye çalışanlardanim belki de, bilemedim simdi. :)

    YanıtlaSil
  6. ha haaa çok eğlenceliydiiiii ha haa çok da fazla futirist olmayalım diyosun ha haa :)

    YanıtlaSil
  7. istemediğin kişinin yanına ışınlanmasını engelleme özelliği aklıma gelmezdi hahah bu da olmalı sahiden :D doğa dengesini yeniden bulmalı aynı zamanda da dediğin gibi dünyayı bozmadan hayata faydası olacak şeyler gelişmeli çok güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınlanma çıkacak da herkes dağınık mutfağıma ışınlanıverecek diye korkuyorum :)

      Sil
  8. Hiç de eski kafalı değilsiniz:) Tam aksine aklı başında düşünceler bahsettikleriniz. Bakın şimdi aklıma geldi. Gen haritasını çıkardılar. İnsana kötü düşünce, duygu ve huyları sağlayan özellikleri bulup çıkartsalar ne güzel olur. Herkes birbirini sever, var olanı paylaşır, hayat bayram olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wayward pines diye bir dizi izlemiştim. herkes çok kibar, ölçülü ve mutluydu. ama çok sıkıcıydı. bir tutam kötülük de gerek galiba :)

      Sil

Yorum Gönder