Ana içeriğe atla

ALKALİ BESLENME

Alışkanlıklar nerede başlar, nerede biter? Bazı insanlar neden hep aynı saçma döngüde döner durur? Bilemiyorum.

Mesleğim ve kontrolcü yapım nedeniyle olmalı bedenimde hep bir sızı var, bacaklarımda, sırtımda,boynumda..Düzenli yoga yaparsam ya da ekmeksiz, hafif beslenirsem ağrılarımdan kurtuluyorum, hafif hissediyorum, erken uyanıyorum.Yoga ile strese daha dayanıklı oluyorum, olaylara dışarıdan bakabiliyorum.  Öyle güzel ki...Sorun şu ki, bunu bile bile sürekli disipline olmayı bir türlü beceremiyorum.

Türk mutfağı çok çeşitli, yemek konusunda en iyiyiz bence. Ama çok zaman gerekiyor,buna odaklanıldığından başka  konuda üretemediğimizi düşünüyorum. Baklava, börek, mantı, yaprak sarması...Bunları yapan kişinin başka bir şey yapmaya hali kalır mı? :) İşte üç yıl önce, yemeğe az zaman ayırayım, ona ayıracağım zamanı okumaya filan ayırırım diye salata ağırlıklı beslenmeye başladım, ekmeği bıraktım, meyveler gibi doğal şekerliler dışında şekeri bıraktım. O zaman bir parça çikolata yesem çok şekerli gelir, midem bulanırdı. Karnım düzleşti, ağrılarım gitti, hafifledim. Sonra film nerede koptu da başa döndüm bilemiyorum.

Şimdi yine ağrılarım var, mutsuz hissediyorum. Alkali beslenmeye karar verdim tekrar. Alkali beslenme bedeni hücreden beslemek demek, hücreye oksijen veren besinlerle beslemek demek . Et, ekmek gibi besinler hücrede aside neden olurmuş, hücre zamanla işlevsiz hale gelir, beden bu nedenle yaşlanırmış. Alkali beslenme ömrü uzatıyormuş. Ömrümün filan uzamasını istemiyorum, hafif, ağrısız yaşamak istiyorum.

Alkali beslenme bizim Akdeniz tipi beslenme ya da Japonların Uzun Yaşam Sırrı İkigai'deki beslemeye benziyor. Ayşegül Çoruhlu'nun Alkali Diyet ve Tokuz Ama Açız kitaplarından öğrendiğim kadarıyla alkali beslenmenin temel malzemeleri:

1-Baklagiller
2-Zeytinyağı
3-Sirke -limon
4-Baharatlar (Tüm baharatlar-özellikle zerdeçal, sumak, tarçın. keten tohumu)
5-Kefir/yoğurt
6-Yeşil çay
7-Lor peyniri
8-Himalaya tuzu
9-İngiliz karbonatı
10-Lor Peyniri
11-Avakado (hiç sevmem)
12-Kavrulmamış badem
13-Koyu kuru kayısı, hurma, kuru incir, kuru erik
14-Her türlü yeşillik,morluk

Tüm yeşilliklerimi kuşandım. Dünyada maddi manevi az yer kaplamak, hafiflemek için tekrar başlıyorum..




Yorumlar

  1. Ben de bayramdan sonra biraz dikkat etmek istiyorum ama bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen çok zayıfladın ve spor yapıyorsun, ilham alıyorum :)

      Sil
    2. Bana mail atsana, sana bişey söyleyeceğim. metebilge@gmail.com

      Sil
  2. Temel malzemelerin hepsini severek kullanıyorum ama bilmiyordum alkali olduklarını. :)

    YanıtlaSil
  3. tuz ve karbonat dışında bencesi de güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karbonatı su içerken pek zorlanıyorum, karbonatlı su üstüne susuzluğumu gidersin diye normal su içiyorum :)

      Sil
  4. Ben genellikle dışarıdan yiyorum. Buda beni kötü etkiliyor ama elimden geldiğince evde yemeye ve beslenmeme dikkat etmeye çalışıyorum :)


    Bu arada Ramazan Bayramınız Mübarek Olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dışarda da daha çok et var, salata çok yok. sizin de bayramınız kutlu olsun :)

      Sil
  5. İlk defa duydum alkali beslenme iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  6. Hello!
    Your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you.
    My blog: https://aprovechalavidacadadiaa.blogspot.com.es/
    ¡Kisses from Aprovecha La Vida Cada Día !

    YanıtlaSil
  7. Alkali beslenme olayını ilk defa duydum ilgiyle okudum sagolun

    YanıtlaSil
  8. Daha önce hic duymamıştım alkali beslenmeyi.biraz araştıracağım. Kendimize en uygun beslenme seklini bulmamız gerektiğini düşünüyorum bende.sadece ideal kilo için değil sağlığımız içinde oldukça önemli:)

    YanıtlaSil
  9. senin bu listeyi kopyaladım uyguluyom saol yaaa vallaaaa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder