Ana içeriğe atla

RAGNAROK(NETFLİX DİZİ)



Adını hatırlamadığım bir kadın  dergisinin “Hayatım benim en büyük projem” diye bir sloganı vardı, çok beğenirim. Üç kitap okuduktan sonra bir dizi izleme kararımı, iki kitap bir dizi olarak revize ettim ve Ragnarok'u izledim.. Canım öyle istedi, çünkü benim hayatım. Keşke her alanda böyle özgür olabilsem :)

Ragnarok, Norveç’in Edda Kasabası’nda geçen olayları konu alan Norveç yapımı bir dizi. Günümüz dünyası ile Norveç mitolojisini harmanlayıp, başlangıçta daha çok beğendiğim, sonrasında zaman zaman ne saçma dediğim bir dizi yapmışlar.

İlk sezonu 6 bölümden oluşan dizinin adı Ragnarok, Norveç mitolojisinde dünyanın sonunun tanımıymış,  Ragnarok doğal felaketlerle başlar ve tanrılarla devler arasındaki savaşla zirveye ulaşırmış. Netflix orijinal yapımı olan dizi ile; dışarıdan doğasıyla, Norveç’in demokrasisi ile mükemmel görünen hayatın, aslında o kadar mükemmel olmadığı, artık eriyen buz dağlarının görünmeyen yüzünde  kokuşmuş bir düzenin olduğu anlatılmış.


magne-isolde
Başrolümüz Magne, disleksi olan bir çocuk. Babasının ölümünden sonra kasabadan taşınmışlar ve tekrar kasabaya dönmüşler, okula yeni başlamış ve tek arkadaşı yalnız bir tip olan, çevreye duyarlı, insanların dikkatini eriyen buzullara, kirlenen sulara çekmek isteyen İsolde. İsolde’nin çevreye zarar veren firmalarla uğraşırken  başına gelen talihsizlikten sonra olayı araştırmaya başlayan Magne, İsolde’nin haklı olduğunu anlar.  Kar elde etmekten başka bir şey düşünmeyen firmaların, kasabaya spor salonu yaptırarak, küçük iyilikler yaparak şirin gözüküp halkın desteğini aldığını;  aslında suyu, havayı, toprağı kirleterek verdiklerinin kat kat fazlasını dünyadan ve insanlardan aldıklarını fark eder, ancak kimseyi ikna edemez, kimse mücadele gücünü kendinde bulamaz. Magne gizemli bir biçimde ortaya güçleri ile yine doğaüstü güçleri olan  kötülerle savaşır. Biz de Thor’un çekici, Thor gibi Norveç mitolojisi eşliğinde seyrederiz. Magne tanrıları, çevreyi kirleten Jutul firmasının sahipleri devleri temsil etmektedir. 
dizinin gerçek kötüleri-jutul ailesi

Dizide nefis Norveç manzaraları, evlerin ahşap dekorasyonu,  kuzey kasveti ilgimi çekti. Çok bayılmasam da sanırım ikinci sezonu çıkarsa izlerim.






Yorumlar

  1. Çekici fırlatma sahnesi efsaneydi :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de aynı fikirdeyim,ahım şahım bir şey değil ama herhalde ikinci sezonu da izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke hiç doğaüstü olaylar olmasaymış da insan gibi mücadele etselermiş:)

      Sil
  3. özgürsün yaaa, işe gitmek dışında demiii :) ragnarok, the witcher, see, benzer diziler. kuzeylileri sevdiysen kuzey dizileri her zaman sölerim sanaaa :) özellikle suç ve polisiyede çok iyiler, bunlar da hep doğada geçiyore :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh işte özgür sayılırım:)) the witcheri söylemiştin, biraz fazla savaşlı geldi bana ama izlicem. Kuzeyli dizi önerisi isterim:)dilleri bir tuhaf gerçi:)

      Sil
    2. hımmm, kalifat, skam, bron broen, forbrydelsen, borgen, ofaero, beforeigners, rita. bunların hepsi güzel. farklı türlerde. olmazsa yine söylersin banaa :)

      Sil
    3. witchera başladım deep. ama bunlara da bakacağım, adları bile değişik :)

      Sil
  4. Ragnarok'a denk geliyorum bayağıdır ama yazını okuyana kadar pek ilgimi çekmemişti. "Dizide nefis Norveç manzaraları, evlerin ahşap dekorasyonu, kuzey kasveti ilgimi çekti" cümleni okuduğumda sırf onları görmek için izlemek istedim. :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder