Ana içeriğe atla

YOGA WITH ADRIENNE


"Rahat-hazır ol!Serbestsiniz.." le geçen beden eğitimi dersleri, anne-babamı veya etrafımdakileri spor yaparken görmemiş olmak, spor tutkusunun hücrelerimde yer almaması nedeniyle  spor yapmam gerektiğini düşünmedim hiç. Sonra bir gün sevmediğim bir iş arkadaşımla konuşurken spor yapmanın insanı mutlu ettiğini, google'da  araştırıp görebileceğimi söyledi, bunun üzerine araştırdım,öğrendim ve spor yapmaya başladım. Kendisini sevmesem de ufkumu açtığı için sık sık şükranla anıyorum.

Ebru Şallı ile pilates vb. derken Bora Ercan'ın Hatha Yoga DVD si ile yoga yapmaya başladım ve çok iyi geldi. Zamanla hep aynı DVD, aynı hareketler etkisiz geldi ve nasıl oldu bilmiyorum Yoga With Adrienne ile tanıştım ve bayıldım.

"Herkes için, ücretsiz, kaliteli yoga"  diyerek yola çıkan ve Youtube'da videolar yayınlayan Adrienne'in  ilk üç yıl çok izleyeni ve çok abonesi yokmuş, şimdiyse tüm dünyadan 7,58 milyon abonesi var.Köpeği Benji ile yoga yapan Adrienne ile ilgili en sevdiğim şey  çok sempatik, güler yüzlü, rahat olması yanında Nazi subayı gibi hareketi ille doğru yapın diye tutturmaması, herkes için hareketin farklı varyasyonlarını göstermesi, "nasıl yaptığınız önemli değil, yapmanız önemli" demesi. Bunun yanında herkese uyacak bir sürü yoga akışı var. Çok çok meşgul insanlar için 10 dakika ve altında yoga, kızgınlık için yoga, öfke için yoga, uyumak için yoga, 40 dakikalık yoga gibi herkesin kendine uygun bulacağı bir program var.

Hareketsizlikten mutsuzluk ve vücut ağrılarımın geri geldiği  zamanlarda yine ona döndüm ve 30 Days Of Yoga'yı yapmaya başladım. Tek bir akış seçtiğimde fazla hareket içermeyen, yerde yuvarlanmalı olanları seçiyorum kolaya kaçıp, fakaf 30 günlük bu yoga programı yerde, ayakta,her bir kası çalıştıran egzersizler içerdiğinden, bu tür 30 günlük filan programların daha  verimli olduğunu söyleyebilirim. 

Bu 30 günlük yoga akışının sadece  beş gününü yapmış olmama rağmen öyle iyi geldi ki.  Okumaktan, yazmaktan, uyumaktan, her şeyden daha iyi geliyor bana yoga. Hem fiziksel, hem psikolojik, çok tuhaf bir etkisi var. Yoga yaptığımda sanki ruhum böyle havalanıyor, olan biten, iyi kötü her şeye dışarıdan, kuşbaşı bakıp sakin kalabiliyor. 

Yoga With Adrienne 'le ilgili tek sorunum İngilizce olması ve her söylediğini anlamamam. Her dediğini anlamasam da baka baka yapıyorum . Sonuç olarak duymayan varsa duysun diye yazdım, şiddetle tavsiye ederim. Adrienne çok seviyorum., çok borçluyum ona..Namaste !



Yorumlar

  1. Babam rahmetlinin Kulüp başkanı olması spora 6 yaşında başlamama etken oldu. 30 yaşına kadar spor ile iç içe yaşadım. Futbolu bıraktıktan sonra 10 kilo aldım. Yaş ne olursa olsun sporu bırakmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz hareketin gücünü erken keşfeden şanslılardanmışsınız. Belki tekrar başlarsınız:)

      Sil
  2. Toplumun genel problemi sporsuzluk. İnsan evinde çevrsinde ne görürse onu uygular. Görmeyince ister istemez etkisini bilmiyoruz. Bu aralar ablam da yogayla ilgileniyor. Bu öneriniz işimize yarayacak gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler gec anlaşılıyor da napalim geç olsun güç olmasın:) umarım işinize yarar:))

      Sil
  3. bende yoga yapıyordum , bu sürecte ara versem de yoga ; evet bana da iyi geliyor ....

    YanıtlaSil
  4. Benimde göbekle ilgili baktığım çok kişi oldu. Yaptım mı... şöyle genele bakınca pek yaptığım söylenemez . Bir ara en çok plank yaptım sonra onu da bıraktım. Ama göbek yerinde. Bırakmıyor sağolsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plank çok zor, bitsin diye bakıyorum ama biraz acı çektikten sonra işe yarıyor.benim de göbeğim var , makarnaya bayılırım maalesef:)

      Sil
    2. Bende kek börek severim :))

      Sil
  5. adrienne bilmiyom. yoga süper bişi tabiside. denedim ben de biraz yani keyif için tabii. özelikle doğada yapmak güzel. şu güneşe dönme hareketi gibi. türleri var yoganında tabii. bu ağrılar için reiki de iyi bişi. madem yoga yapıyoon o zaman meditasyon da uygun sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reiki denedim bu hafta, iyi geldi gibi ama bakalım. adrienne bak mutlaka çok seversin bence.. meditasyonu da becerebilimiş değilim, düşüncelerimin ardı arkası kesilmiyor:)

      Sil

Yorum Gönder