Ana içeriğe atla

THE ORDER(TARİKAT)-NETFLİX DİZİ

Netflix'te dizi izlemek iyi hoş da çok kaptırıyorum, yapmam gereken diğer işler aksatıyorum. Bu nedenle üç kitap okuduktan sonra kendime bir dizi izleme hakkı vermeye karar verdim. Bu kararımdan önce izlediğim son dizi de The Order (Tarikat) oldu.

Bu ara izlediğim diğer dizilerde olduğu gibi konumuz büyü ve büyücülük yine. Yalnız bu kez işin kurt adamlar da giriyor ve aksiyon şenliği büyütüyor.

Amerikan yapımı olan bu dizide olaylar Belgrave Üniversitesi'nde geçiyor. Jack Morton özel hayatındaki önemli bir nedenden dolayı Belgrave Üniversitesi'ne girmek istemektedir ve kabul edilir.

Belgrave Üniversitesi'nde Mavi Gül Hermetik Cemiyeti adında Tapınak Şövalyeleri benzeri bir yapı vardır, ancak herkes kabul edilmemekte, yetenekli olanlar davet edilmekte, başarısız olup atılanlara ise unutma tozu üflenmekte ve bunlar  hiçbir şey hatırlamadan olağan yaşamlarına devam etmektedir.




Jack Morton, tarikatın başındaki büyük üstad Edward Coventry 'ye ulaşmaya çalışmaktadır.  Bir şekilde tarikata girer. Ancak hesapta olmayan bir şey vardır. Mavi Gül Hermetik Cemiyeti'ne düşman olan ve onları durdurmaya ant içmiş kurt adamlar vardır ve Jack Morton iradesi dışında onlara katılır ve kurt adama dönüşür. Şimdi hem kurt adamlar, hem de büyücüler için çalışmaktadır. 
yılanın başı edward coventry


dizinin kurt adamları-randall/hamish/lilith


Büyücüler kurt adamların peşine düşerler. Büyük üstad dünyadaki en güçlü büyünün peşine düşer. Kurt adamlar ikisini de durdurmaya çalışır. Bunlar arasındaki kovalamaca ile birinci sezon biter.

Dizi klişelerle dolu olmasına rağmen sevdim. Büyüyü hemen ilk okumada anlayıp yapabilmeleri çok saçmaydı. Tarikat üyelerinin maskeleri korkutucu ve gerçekçiydi. Kurt adamlar büyücülere göre iyi insanlar. Dizinin finali, kötünün amacına ulaşamaması nedeniyle iyi, Jack'in mutsuz olması nedeniyle kötü bitti. İkinci sezona yanıtlanacak sorular kaldı. Dizide en sağlam karakter bana göre Vera idi ama son bölümde sinsi bir tavırla çekmeceyi kapattı, bakalım ikinci sezonda neler çevirecek? Evet, ikinci sezonu izleyeceğim :)


Yorumlar

  1. Bu aralar netflix'e takılmıyorum yoksa bir bölüm, bir bölüm daha saat gece üç olmuş ama The Order gibi bir diziye daha baktım diye hatırlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bir süre bırakacağım netflixi, becerebilirsem :)

      Sil
  2. Pek dizi izleyemiyorum. Legion'a başlamıştık, xman tarzı birşey, sahuru beklerken vakit geçirmek için iyi oluyor işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dozunda dizi iyi de arka arkaya olunca beynim tutuluyor :)

      Sil
  3. 3 kitap bir dizi .
    Sizin sayeniz de bunu ben de deneyeceğim yoksa bu gidişte hep dizi izlemekten kitap okuyamayacağım.
    Güzel bir yazı olmuş çok beğendim .
    Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinsice ince kitaplar seçtim ;) teşekkür ederim güzel sözleriniz için :)

      Sil
  4. ooooo bu dizi uyar saool :) cadı büyü senin alanın oldu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre alanımdan uzaklaşacağım:) dizilere mola..

      Sil
  5. Dizilere zaman bulamıyorum maalesef. Bir gün 72 saat olmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman bana da yetmiyor gerçekten.yapacak çok şey var:))

      Sil

Yorum Gönder