Ana içeriğe atla

2020 MUHASEBESİ



Bu seneyi de devirdik. Yıl sonu muhasebesi yapmanın zamanı geldi. Geçen seneki yazımda dileklerimden ve hedeflerimden söz etmiştim. Şöyle bir baktım da 2020'yi düşününce komik kalmış.

1-İlk hedefim uzakta olan ailemle daha çok vakit geçirmekmiş. Ne çok zaman geçirdik sormayın. Kovid yüzünden komşuya gidemedik ki aile ile görüşelim. İki kere görebilmişim ailemi. Toplam 14 gün :(

2-Daha az çöp çıkaracakmışım:)) Sadece maske çöpümü saysam ooo buradan köye yol olur. Plastik bardak vesaire saymıyorum. Elde olmayan nedenlerden bu da gerçekleşmedi. 

3-Daha çok bitkisel beslenmeyi, daha az yemekle doymayı hedeflemişim. Daha çok bitki yedim ama daha az yemek yemedim. Bu da hüsran. 

4-Haftada 3 saat yoga yapacakmışım. Bunu da iki ay yaptım, üç ay yapmadım. İstikrarsızdım. Bu da hüsran. 

5-Daha pratik, basit yemekler deneyecekmişim, aslında meze çalışmak istiyormuşum:))) Çok çorba yaptım, basit yemekler yaptım ama bundan mutlu olmadım.

6-Haftada bir blog yazısı yazacağım demişim.Bunu yapmışım. And the Oscar goes to me:))Sonunda :))

7-Daha çok okumayı hedeflemişim Bir önceki seneden iyi olsam da yine de kötüyüm. Gençliğimi düşününce... Ben bir kitap kurduydum eskiden. Yorganın altında fenerle okuyangillerden, yemek yerken bile okumayı bırakmayangillerdendim. Utandığım için bu sene okuduğum kitap sayısını yazamıyorum. Fiyasko!!

8-Ayda bir tanımadığım insan-hayvan ve bitkiye yardım edecekmişim. Daha çok tanıdıklarıma  yardım etmişim.  Bundan geçer not verdim kendime. 

9-Kalimba çalmayı öğrenecekmişim. Bu konuda iyi gidiyordum aslında, yeğenim gelene kadar. Tüm dünyayı keşfetmesini içtenlikle istediğim yeğenime kalimbamı verdim. O da tuşların oynadığını keşfetmiş. Sol'e basınca Do sesi çıkıyor artık. Yeni bir kalimba almam gerekiyor.

10-Para harcamama, elimdekilerle yetinme sanatında uzmanlaşacakmışım. Bu da olumsuz. Eşimle olan bütçem dengede, şahsi bütçem kırmızı alarm veriyor. Patlayabilir:(

Dileklerime gelince sağlık, mutluluk, huzur, güven  dilemişim. Çok şükür büyük felaketer yaşamadım, tek canımı sıkan annemin hastalığı. 

2021 hedeflerimi yazacaktım, çok uzun olacak. O da başka bir yazının konusu olsun.Özetle çıkardığım bilanço: 2020 de çuvallamışım.


 

Yorumlar

  1. 2020'yi güzel geçiren kişi duymadım, siz yine iyisiniz. 2021 iyi geçer umarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölmedik çok şükür:) dükkan da kapatmadık.2021i heyecanla bekliyorum:)

      Sil
  2. 1 yıl daha sürermiş bu korona salgını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demeyin, aşı filan yaza biter diye umut ediyorum :(

      Sil
  3. E yapmışın yinede daha ne olsun:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pozitif insanın hali başk. en azından çabaladım :)

      Sil
  4. 7.madde benim açımdan da fiyasko :(

    Hepimiz için her şey çok güzel olur inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuduklarımı sayınca şok oldum. çok okuduğumu sanmıştım :(

      Sil
  5. Daha çok bitki yedim ama daha az yemek yemedim😀😀😀 öldüm gülmekten 😀😀😀 bir de bitki yerine sebze deseydik olmaz miydi😀😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fark etmedim ki :) bitkisel beslenme olunca, sebzesel olmadığından sanırım. maydonoz filan da yedim ya ondan sanırım. daha genel :)

      Sil
  6. Can sağlığı gerisi boş, denir ya ondan.
    Hedefler belki tutmamış ama sağlık yerinde. Tutturulur elbet.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle tabii, canlar sağ olsun. derdim aslında hayatı kaçırıyor olma hissi :)

      Sil
    2. O hisler bitiriyor zaten bizi. :)
      Elimizdekiyle mutlu olmayı başarsak herşey daha güzel olacak. Inanıyorum buna.
      Bunları kendime de söylüyorum. Yanlış anlama kendimi.
      Bende aynı şekilde mutlu olmaya çabalıyorum çünkü. Ama böyle küçük şeylere takılmak hem üzüyor hem yoruyor insanı.

      Sil
    3. Bu sene küçük mutluluklara odaklandığımız bir yıl olsun:))

      Sil
  7. beslenme yoga spor :) bunnar olsuuuun :)

    YanıtlaSil
  8. Benim de okuma açısından geçirdiğim en kötü yıldı. Ama yakınlarımıza olsa bile yardım etmek harika, covid bittiğinde umarım tanımadıklarına da yardım etme hedefini gerçekleştirirsin :) Anneniz için de büyük geçmiş olsun, umarım sağlığı daha iyiye gider.

    Son olarak az önce ufak bir mim hazırladım ve seni de mimledim, yapabilme fırsatın olursa mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  9. Başta bir liste yapıp yılın sonunda değerlendirmek faydalıymış aslında:)
    Sağlıklı, huzurlu ve keyifli bir 2021 dilerim. Mutluluk versin, güzel sürprizlerle gelsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. az hedef koydum. 2021 umarım iyi geçer :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder