Ana içeriğe atla

KELİME OYUNU 4

 

Kırmızı Ruh ve Deep Tone'un başlattığı Kelime Oyunu'nun dördüncü hafta kelimeleri Benim Düşüncelerim-Hanife Ertaş'tan gelmiş: Yeşil-şiir-baharat-yol-sabah. Kelimeleri çok sevdim :))

Bundan tam 15 yıl önce, eşimle evli değilken her akşam iş çıkışı Ankara Karanfil sokakta buluşurduk. Orada bir çocukla karşılaşırdık. Çok tatlı, romantik, tam bir şair ses tonuyla "Şiir sever misiniz? Kendi kitabım" diye insanlara kitabını tanıtmaya çalışırdı. Şiir denince benim aklıma hep o kişi gelir. Bu hafta o çocuktan esinlenip yazdım. Benim öyküm mutsuz bitti, umarım Karanfil Sokaktaki şair çocuk istediğini almıştır hayattan. 


ŞAİR ÇOCUK

Akşam yolda rastladı,

Yeşil gözlü çocuğa.

"Şiir sever misiniz?"

Diyordu insanlara.


Kimse dönüp bakmadı.

Tek bir kitap almadı.

Şair çöktü oraya.

Başladı ağlamaya.


Adam gitti yanına:

"Şair Çocuk ağlama!

Şiir karın doyurmaz ,

Öğrenmedin mı daha?"


Adam bir kart uzattı,

Baharat  Pazarlama.

"Sabah gel hemen başla"

Dedi ve uzaklaştı


Şair reklamcı oldu

Ruhunun rengi soldu.

Sabah sekiz, akşam beş,

Koşuşturmacaya uydu.


Bütün bunlar olurken

Dünya döndü, durmadı.

Şairin felaketi,

Umurunda olmadı :(




Yorumlar

  1. Severek okudum. Yüreğinize sağlık. Şiir karın doyurmaz dense de ruhları besliyor.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatsız bir dünya çok yavan. Son yıllarda bolca tecrübe ediyoruz. Yaşamdan tat alamıyoruz:(teşekkürler:))

      Sil
  2. Yitip giden bir hayal daha...
    Kimbilir kaç kişinin hayatı böyle hayali ise bambaşka.
    Hayatın içinden güzel bir şiir.

    YanıtlaSil
  3. ay süper herkes yaptı ben hala yapamadım yaa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimeler önden verilince hafta sonu yazabiliyorum:)

      Sil
  4. Çok hoş bir o kadar da hüzünlü bitti... Kim bilir kaç kişi geçim derdiyle yetenekli ruhunu bir kenara hapsetti. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşfedilenlerden çok harcanan yetenekler var sanırım. Keşke para olmasaydı, dünya başka türlü olurdu belki:(

      Sil
  5. Harikaydı. Ne oldu acaba o şiirci çocuk gerçekten. Oyle yada böyle umarım hayattan iyi şeyler alabilmistir.

    YanıtlaSil
  6. Anımı sıkıştırdım araya, unuturum filan da maazallah:))

    YanıtlaSil
  7. Çok hoş. Ben de reklamcı olmak istiyorum :P Ruhum çürümez inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi isteyerek reklamcı olanların ruhuna bir şey olmuyormuş:))

      Sil
  8. ne tatlııı, evet kendi şiir kitabını satanlar oluyor evet ya valla aferin onlara iyi medeni cesaret yani :) karanfil sokak ne güzeeel :) ankara aşığıyım yaa :) çok da güzel buluş idi baharatçı şair :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'ya her gittiğimde uğrarım karanfil sokağa:) baharatci şair aç kalmadı, şükretsin:)

      Sil
  9. Karanfil sokak benim de eski anılarımı hatırlattı. Şiiriniz çok hoş, beğendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karanfil sokağın adı bile şiir gibi. Teşekkür ederim:))

      Sil
  10. Çok beğendiiimm.harika..tebrikler..Ankaraya bir dönem gittim 3 gün kaldım..4 ay boyunca 15 günde bir gittim gunübirlik..heryerini gezdim diyebilirim..ne günlerdi

    YanıtlaSil
  11. Ankara'da 3 gün kaldım ben, kızılayda. çok sevdim oraları.. şiiri de çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara kasvetli, arada güzellikleri de var. Teşekkür ederim:)

      Sil
  12. Karanfil sokak bana da anılarımı hatırlattı... şiir çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  13. Bir Behçet Necatigil havası vardı şiirinizde. Onun "Gizli Sevda" şiirini okuyun. Dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Tabi daha önce okumadıysanız. 🙂
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Behçet necatigilin "sevgileri yarinlara bıraktınız" şiirini çok severim. Bunu okumamıştım. Hemen bakayım. Teşekkürler...

      Sil
    2. Evet, "Sevgilerde" şiiri de harika bir şiirdir. Keşke insanlar daha çok şiir okusalar değil mi? 🤗

      Sil
    3. İyi şiir okumak iyi hissettiriyor. İnsanlar şiir okusalar, dünya düny değişir belki:)

      Sil
  14. Çok güzel bir şiir öykü olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir yazı olmuş. Duygulandırdınız bizi 👏🏻

    YanıtlaSil

Yorum Gönder