Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #71


Ağaç Ev Sohbetleri'nin 71. haftasının konusu mutluluk.  Kaplan Diary sormuş:

Görece bir kavram olan mutluluğun TDK sözlüğündeki karşılığı, "bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan saadet" olarak açıklanmakta. Peki sizin için mutluluk nedir? Mutluluk sürekli olarak elinizde tutabileceğiniz bir şey mi?

Dün okuduğum bir kitaptaki egzersiz "mutlu olduğunuz bir anı düşünün " diyordu. Düşündüm, düşündüm, üç beş şey geldi aklıma. Sanırım mutluluk deyince büyük olayları algılıyorum. Modern insanın en büyük sorunuymuş bu. Sürekli mutluluk peşinde koşmaktan mutsuz oluyormuşuz. TDK da benim mutluluk konusundaki çarpık algımı doğrulamış. Mutlu olmak içi "bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli ulaşmamamız" gerekiyormuş. 

Elbetteki mutsuz bir insan değilim. Mesela su içmeyi çok severim, büyük bir mutlulukla su içerim. Ama her su içtiğimde mutlu hissetmiyorum. Ya da kar yağdığında, yüzüme çarpan kar soğuğu mutlu eder beni. Ama her kar yağdığında, karın yerde kaldığı tüm süre boyunca mutlu hissetmiyorum. Sanırım burada odak önemli. "İçimde bin kaygı, binbir soru" olunca güzellikleri görüp mutlu olamıyorum. Mutlu olmak için olay kadar, içinde bulunulan ortam da önemli.

Bir de hormonlar var tabi. Mutluluktan uçtuğum anlardan biri bir spor salonu çıkışıydı. Yere göğe sığamamıştım. Öyle bir coşku, anlatamam. Meğer endorfin salgılamışım. Daha önce hiç salgılamadığım kadar çok. Endorfin, serotonin bunlar da önemli. Tabii, bizim gibi kompleks canlıları sadece hormonlara sığdırmadan.

Benim ulaşmak istediğim mutluluk, bebeklerde gördüğümüz, sebepsiz mutluluk. Müthiş merak, coşku, kendinden memnun olma hali, en uzun süreli mutluluk bebeklerinki. Ama onlarınki bile sürekli değil, gazdır, can sıkıntısıdır, onların ki de sekteye uğruyor. Neyse ki hepimiz bebek olduk.

Beni temelde mutsuz eden şey hayatımı çarçur ediyormuşum hissi.  O zaman hayatımı çar çur etmediğim hissine sahip olursam mutlu olurum. Ama o hissi şimdilik sahip olamıyorum. 

Çok düşünmemek gerek belki. Montequieu "mutluluk varılacak bir istasyon değil, bir yolculu biçimidir. " demiş. O zaman yoldaki papatyaları toplar gibi, yaşamdaki küçük güzelliklerin farkına varıp sepete atabilirsek mutlu olabiliriz.


Yorumlar

  1. Çok güzeldi, keyifle okudum. Mutluluğa varılması gereken bir hedef, bir sonuç gibi değil de bir süreç olarak bakabiliyorsak doğru yoldayızdır gibi geliyor bana da. Dediğin gibi yolda papatyaları koklayalım, toplayalım. Mutlu yıllar 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürece odaklanacağımız musmutlu bir yıl olsun:)

      Sil
  2. Son cümlende doksandan golü atmışsın. "O zaman yoldaki papatyaları toplar gibi, yaşamdaki küçük güzelliklerin farkına varıp sepete atabilirsek mutlu olabiliriz." İşte bu mutluluğun sırrı bu, bu kadar basit. Kimse mutlu olacağım diyerek mutlu olmaz ki. Sevdiğin şeyleri yap, eğer birini sevindirdiğinde bir haz alıyorsan git onu sevindir. Kardan hoşlanıyorsan git avuçla, yok artık sevmiyorum diyorsan, sevgin başka yöne kaymıştır, dert etme. Düşün, beni ne mutlu eder diye sor kendine. Tabii bir uçağım olsa mutlu olurum deme bana:) Küçük, minnacık şeyler de mutlu eder seni. Hem de inan bir uçağın olsa o kadar mutlu olmazsın. Güzelliklerle dolu bir 2021 yılın olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir gibi ifade etmişsiniz, okuması bile iyi hissettirdi. Bunları yapmak için elimden geleni yapacağım 2021 de. Hepimiz için güzel bir yıl olsun:))

      Sil
  3. Yazı güzel olmuş sonundaki sonucu ayrıca beğendim😄👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapılacağını bilip yapamamak üzücü tabii. teşekkürler:)

      Sil
  4. Düşünmek ve birşeye takılıp kalmak mutsuz ediyor insanı.
    Mutluluk eşittir düşünmemek
    😂

    YanıtlaSil
  5. mutsuzluk bir içkidir, bir kez içtiğinizde ömür boyu sarhoşu olursunuz derim ben hep. hayatımda bir çizgi var, o döneme kadar çok mutluyken, ardından mutsuzluk iksirinden içtim. şimdi anlık ve önemsiz mutluluklar içindeyim. işte buna kısaca büyümek diyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu sık sık ben de düşünüyorum. Büyüyünce sorumluluk artıyor,umut azalıyor.en iyisi Uzun çoraplı kızı bulup onunla birlikte söyleyelim:"küçük hap, küçük hap benim BÖYÜMEMİ önlemelisin":))

      Sil
  6. mutluluk anlayışınız ile ilgili söylediiklerinizi anlayabiliyorum benim de fikirlerim hemen hemen aynı. anlık büyük mutluluklardan ziyade huzur dolu zamanlardır benim de tercihim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mutlulukların önemli olduğunu bilsem de bazen büyüklerinin peşinden koşup yoruluyorum :)

      Sil
  7. aaaa monteskiyo gibi düşünüyooom. yaa senin sölediğine göre hep mutsuz oluruz yaa olmaz öyle şeeey :) ne diceeeem madem öyle oluyon çok spor yaap, nedensizceee hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. brn de ara ara düşünüyorum kas yapıp mutluluğumu tavana vurdurayım :)

      Sil
  8. Montequieu'nun sözü ne kadar güzelmiş ve sizde o sözü ne kadar güzel bir yere bağlamışsınız. Mutluluk da yoldaki papatyalar gibi aynı :) Gören gözlere yaşamda irili ufaklı bir sürü güzellikler...

    YanıtlaSil
  9. mutluluk sahiden de bir yolculuk o yolculukta aralara hüzünlerde girer ama o yolculuk hep sürer
    kalıcı mutluluğu insan içinde bulabilir
    biraz gayret :))

    YanıtlaSil
  10. Sıcacık çok güzel bir yazı. Son parafraf ta olaya noktayı koymuş....

    YanıtlaSil
  11. o kadar teknoloji gelişiyor keşke bebekliğimizi hatırlamanın bir yolunu bulsalar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder