Ana içeriğe atla

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #70

 

Ağaç Ev sohbetleri'nin 70. hafta konusu Andromeda'dan:

Konu her ne olursa olsun, kişi veya nesnelere ikinci şans verilmeli mi?

Soruyu kendime sorduğumda, konu ne olursa olsun ön şartı olunca aklıma  "hayır verilmemeli"  cevabı geliyor. 

Konu önemsiz, hoş görülebilirse, rahatsızlık veren dost bir kişiyse tabii ki ikinci şans verilmeli, dostluklar kolay kurulmuyor çünkü. Eften püften şeylerle insan eleyecek olursak, ooo işimiz var. Kimsecikler kalmaz. Böyle şans vermemci tipler var. Kendileri kusursuz (!) olduklarından herkesi kırıp geçiriyorlar, sonra tek kişi kalmıyor yanlarında.

Konu önemsiz, ama kişi dost değilse ikinci şans verilmese de olur. Kişinin hayattaki yeri önemli burada. İyi anlaşmadığım biri olsa da iş arkadaşımsa, önemsiz bir konuda kusuru olduysa ikinci şans verilmesinden yanayım. Çünkü uzun saatleri birlikte geçiriyoruz,asgari yüz yüze bakacak kadar diyalog olması gerekiyor.

Bir de karakterimizi oluşturan kırmızı çizgilerimiz var. Bunlar önemli konular. Tacizdir, rüşvettir, aldatmadır, kara yalandır, bu konularda hata varsa ikinci şans verilmemeli. Başıma böyle bir şey gelmedi henüz ama gelirse vermem.

Bazen de böyle önemsiz konuda şans verdiğim dost kişiler, üçüncü, beşinci, onuncu şansı talep ediyorlar. Unutup şans verip duruyorum. Aman çok dertlenmiyorum o konuda da.

Nesnelere gelirsek alkole sürekli şans vermeye çalışıyorum, ama bana iyi gelmiyor. Bu sefer olacak diyorum, çakırkeyif olacağım, tatlı hisler yaşayacağım... Yok olmuyor.. Mide bulantısı, baş ağrısı.. Ertesi günü kaybetmek filan.. Olmuyor.

Topuklu ayakkabıya şans veriyordum sık sık. Kesin bende bir sorun var, bu kadar kadın her gün giyebildiğine göre , bu sefer olacak diye çok şans verdim, olmadı. Rahat edemiyorum, sürekli dikkatim ayaklarımda oluyor, onunla ilişkime de son verdim. Oysa ne şık bir şeydin sen topuklu ayakkabı?

Bir de ince giyinmek işine şans veriyorum tekrar tekrar. Kalın giyinmeye alıştırmışsın, istersen üşümezsin diyorlar. İnce giyinmeye alışamıyorum ama ara ara şans vermekten de geri durmuyorum. Hastalıkla sonuçlanıyor çoğu.

Öyle yani :)



Yorumlar

  1. Nesnelere verdiğin veya vermeye çalıştığınız şanslar çok ilginç :)

    YanıtlaSil
  2. Belli bir yaştan sonra pek bir şeyi takmamayı öğrendim. Bende kışın kalın giyinmeyi sevenlerdenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın kıyafetleri ince genelde. Ben de kalın giyiniyorum.ama lahana olarak çok şık olunamıyor:)

      Sil
  3. Topuklu ayakkabı benimde içimde kalmış bir uktedir:) Hem boyum uzun dye hem de bacağımdaki ağrılardan dolayı çalışırken hiç giyemedim,ben ona şans verdim ama o bana vermedi maalesef.
    İnce kalın, giyinme konusu içten geliyor galiba.Çok giyinmeyi pek sevmem,eşimde kat kat giyinir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Topuklu ayakkabı çok şık ama çok rahatsız. İnce giyinebilen insanlara özeniyor um. Özgürlük resmen:)

      Sil
  4. Insana şans verilme konusunda ne güzel yazmışsınız. Bende böyle yaparım dedim hatta.
    Topuklu konusunda yalnız değilsin. Bende yürüyemiyorum onlarla.
    :)

    YanıtlaSil
  5. of yaaa o topuklu ayakakabı yok mu bi aralar çok giydim baktım anlaşamıyoruz bende bıraktım ne ediyim..:):)

    YanıtlaSil
  6. Kisi ederi kadar diye bir laf var ya. Bence bu insan ilişkilerinde bir motto, bir destur olmalı. Sana katılıyorum, kim olduğuna göre değişir, bir de ne yaptığına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hak edene hak ettiği kadar değer vermek lazım da bazen mantıklı kararlar veremiyoruz maalesef.

      Sil
  7. En son ,ki 8 sene vardır, topuklu ayakkabıya bir şans verdim ben de. İstanbul'un yokuşlu ve merdivenli yollarını da unuttum tabi, sen misin şans veren.Yürümeyi unuttum, o yol boyunca içimden bir bir sayıp durdum.Sonra bir koşu gidip satıcıya gözünü seveyim kurtar bundan beni çekip:) rahat bir ayakkabı aldım.Şans manş yok bi daha...katiyyen yok ..mümkünatı bile yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de kışın karda topuklu çizme giymeyi denmişliğim var. neyse ki sakatlanmadım. yaşasın babetler :)

      Sil
  8. blogunuz çok güzel paylaşım için teşekkür ederim, bende beklerim sizi.

    YanıtlaSil
  9. ayy ben de ince giyiniyom, kalın nayn, üstümde en fazla üç şey olmalı, iç çamaşırısı dahiiil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ne şanslı ve özgürsün. Maalesef ben bir lahanayım:(

      Sil
  10. Kişilere ikinci bir şans verme söz konusu olduğunda fikrinize katılıyorum, her olay ayrı düşünüp değerlendirilmeli ve ona göre karar verilmeli. Elbette her hata yapanı dışlayacak değiliz ama onlara karşı biraz daha dikkatli olmalıyız ki canımızı sıkmasınlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani siz de haklısınız. Herkes sınırlarını bilmeli. Zaten pratik hayatta teoriden farklı oluyor. Kendi adıma söylediklerim tersini de yaptığım oluyor:)

      Sil

Yorum Gönder